Vandaag is hij speelbaar op de Xbox One. No Man’s Sky is klaar voor het echte werk. Maar hoever zijn ze nu ten opzichte van het prille begin?

Gisteren was er op de site van No Man’s Sky een verklaring van Sean Murray te lezen. We hebben hem even voor je vertaald.

We wilden altijd dat No Man’s Sky na de release zou blijven groeien en ontwikkelen. Ik ben blij dat we dit voor elkaar hebben gekregen.

Ik ben zo trots op het team van Hello Games, wat zij hebben gedaan is ongelofelijk. Het team bestond gemiddeld uit zes personen tijdens de ontwikkeling en het team tijdens de launch bestond uit 15 mensen. No Man’s Sky is uitgegroeid tot een heel breed spel, ambitieus, technisch uniek en op sommige momenten prachten, iets wat voor zo’n klein team erg bijzonder is.

Ondanks dat ik niet trotser op dit team zou kunnen zijn dan ik nu ben, persoonlijk heb ik fouten gemaakt. Ik kan de hele dag praten over de dingen die ik zou willen veranderen. In bijzonder heb ik spijt over de intensiteit en de drama rond de launch waardoor er geen ruimte was om met de community te praten.

In plaats daarvan besloten we de focus op het ontwikkelen te zetten. Met Foundation, Pathfinder en Atlas Rises wilden we de community in dit alles betrekken.

We weten dat een miljoen speler op de dag dat Atlas Rises werd gelanceerd aan het spelen waren. Iedereen die Atlas Rises heeft gekocht heeft er gemiddeld 45 uur ingestoken en meer dan 90% was er positief over. We weten dat zo’n 20% van de spelers er meer dan 100 uur mee bezig is en 5% haalt zelfs de 1000 uur. We weten dat er sinds de lancering al 200 miljoen uren in No Man’s Sky is gestoken. Dat maakt ons blij maar we voelen ook de noodzaak om beter te communiceren.

Een tijdje na de lancering van No Man’s Sky NEXT hebben we het eerste seizoen van community events en wekelijkse contact gepland. Dit zal gratis zijn voor alle spelers

We lanceren ook een nieuwe website gericht op de community die we Galactic Atlas gaan noemen. Geheel opgebouwd naar aanleiding van de feedback die we hebben gekregen.

Ik hoop dat ik op een dag een punt bereik waarop ik kan zeggen dat No Man’s Sky helemaal klaar is, maar gelukkig is er nog heel veel meer wat we willen doen. Het werken aan NEXT is belangrijk voor ons maar we weten ook dat dit niet het einde van de reis is. We weten dat het leuker is om de reis samen te maken.

Bedankt voor het spelen van No Man’s Sky, bedankt voor het spelen van Waking Titan en we hopen dat jullie ook gaan genieten van alles wat er nog gaat komen.

Sean

 

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties