‘Disintegration begon als strategy-game’ aldus Halo bedenker Marcus Lehto

Op de vooravond van de Gamescom werd er ineens een nieuwe titel aangekondigd, Disintegration. Het belooft een sci-fi first persoon shooter te worden en moet al begin 2020 uitkomen. Wat is er al over de titel bekend? We vroegen het in een interview aan de Marcus Lehto, de bedenker van Disintegration.

Een nieuwe titel genaamd Disintegration die bedacht is en ontwikkeld wordt door de voormalig creative director van de allereerste Halo’s en co-creator van een titel als Destiny. Daar willen we natuurlijk meer over weten! We vroegen daarom Marcus Lehto, oprichter en Game Director bij de nieuwe studio V1Interactive, om de nijpende vragen voor de camera van XboxNederland te beantwoorden.

Disintegration

Op de eerste dag van de Gamescom waren redacteuren Jeffrey en Rik aanwezig bij de behind closed doors van Private Division. Daar konden zij na de eerste beelden van de game, ruim een uur aan de slag met de online multiplayer. In deze video hebben zij hun eerste indruk gedeeld.

De heren waren behoorlijk enthousiast over de titel en hij speelde al erg lekker. Maar zoals het hoort bij een nieuwe titel ontstonden er ook vragen. Wat heeft de ontwikkelaars gedreven om deze game te ontwikkelen? Is er ook een campaign mode? Zijn er nog andere multiplayer modes in ontwikkeling?

Interview met Marcus Lehto

De redactie van XboxNederland trok de stoute schoenen aan en vroeg om een afspraak met de geestelijk vader van Disintegration. En zo hadden ze, op de tweede dag van de Gamescom, Marcus Lehto voor de camera.

Marcus Lehto is oprichter en Game Director van de nieuwe studio V1Interactive, waar gewerkt wordt aan Disintegration

In het interview bespreekt Lehto waarom hij, na jaren werken voor triple A studio’s, toe was aan een nieuwe stap. Een studio waar de ontwikkelaars elkaar allemaal kennen en met veel passie en gedrevenheid in gezamenlijkheid aan één titel werken.

Naast een korte beschouwing op zijn carrière tot dusver bespreekt hij in het interview hoe hij op het idee kwam om Disintegration te ontwikkelen. Hij bespreekt mijlpalen en struikelblokken in het ontwikkeltraject van afgelopen jaren.

Campaign en Online Multiplayer

Uiteraard gaat Lehto ook uitvoerig in op wat de gamer van Disintegration mag verwachten. Zo geeft hij aan dat de game een campaign mode zal gaan kennen. In het interview geeft hij meer achtergrondinformatie over het verhaal in de campaign mode. De online multiplayer zal uit drie modi gaan bestaan. Eén van deze modi kan hij al bespreken en met veel enthousiasme maakt hij dan ook van de gelegenheid gebruik om hierover uit te weiden.

Na het interview kijken we nog meer naar de release van Disintegration uit. Deze game moet aan het einde van het voorjaar van 2020 uitkomen. Een exacte releasedatum is nog niet gegeven. Op de redactie zullen we de ontwikkeling van de game komende maanden op de voet blijven volgen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties