Concurrentie is vaak nodig om elkaar scherp te houden en het beste in jezelf naar boven te halen. Ontwikkelaar Yuke’s van de beroemde WWE 2K videogames gaat dat wel op een hele bijzondere manier doen.

Al bijna 20 jaar zorgen de ontwikkelaars van WWE 2K voor een solide worstel ervaring op je console. De laatste jaren werden de games echter minder goed beoordeeld en was de kwalitatieve vooruitgang ondermaats. Senior vice president and producer Hiromi Furuta laat in een interview weten hier enorm van te balen. Furuta zou ontevreden zijn over hetgeen bereikt is de laatste jaren met de WWE 2K serie.

Senior vice president and producer Hiromi Furuta

Gebrek aan concurrentie

In een interview heeft zij laten weten dat een aantal factoren een rol spelen. Een van de belangrijkste redenen is het gebrek aan serieuze concurrentie in het worstelgenre. Op de vorige generatie consoles had WWE 2K nog wel enige concurrentie aan de ontwikkelaars van WWF No Mercy. Maar uit deze franchise is in 2006 de spreekwoordelijke stekker getrokken.

Een tweede team en een nieuwe IP

Problemen zijn er om opgelost te worden, moet Furuta gedacht hebben. Als er geen concurrentie is dan moet deze wellicht gecreëerd worden. En om deze reden heeft zij een tweede team opgericht binnen hun eigen studio. Het nieuwe team heeft als opdracht gekregen om een gloednieuwe worstel IP te gaan ontwikkelen. Inmiddels is daar ook een start mee gemaakt en zijn de eerste ideeën gevormd. Maar iets concreets kan er nog niet gedeeld worden. Een aantal opties wordt in het interview wel kort genoemd. Zo wordt er verkend of juist een meer realistische game ontwikkeld moet worden, of een worstelgame met meer fantasie elementen in. Welke richting het uiteindelijk zal worden staat nog open en wil Furuta tevens af laten hangen van het team en waar hun passie ligt. Voor de worstelfans onder ons hopen we binnenkort snel meer te horen!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties