Een nieuwe studio valt of staat met de hoeveelheid talent die ze binnen weten te halen om aan een nieuwe game te werken. Playground Games heeft dit aardig door en haalt behoorlijk veel talent in huis.

Nou is Playground Games niet een volledige nieuwe studio, maar ze openden vorig jaar wel een tweede studio die vervolgens met een gloednieuwe RPG aan de slag zijn gegaan. We weten nog niks over die game, maar de studio heeft wel een serieuze hoeveelheid talent binnen gehaald om er aan te werken. Talent afkomstig van onder andere BioWare, Rocksteady Games, Ninja Theory en Guerilla Games.

Even voorstellen

Nu zeggen al die losse namen mij op zichzelf niets, maar het is wel indrukwekkend om te zien waar ze wegkomen en waar ze aan gewerkt hebben.

Scotty Brown is als principal environment artist binnengehaald. Een positie die hij ook al had bij EA Motive waar hij aan Star Wars Battlefront 2 heeft gewerkt. Hij wordt bijgestaan door lead environment artist Noel Lukasewich die op zijn beurt afkomstig is van BioWare en aan alle vier delen van Mass Effect heeft gewerkt.

Martin Lancaster komt van Rocksteady Games waar hij eerst als senior scriptwriter en later als lead scriptwriter heeft gewerkt aan Batman Arkham Knight. Hij wordt bij Playground Games narrative director.

De nieuwe principal animator heet Chris Goodall en hij komt over van Ninja Theory. Games waar hij aan gewerkt heeft zijn Enslaved: Odyssey to the West, DmC: Devil May Cry en Hellblade.

Het QA team wordt uitgebreid met Rob den Dekker en is ook afkomstig van Ninja Theory. Hij heeft ook gewerkt bij NaturalMotion, Microsoft, Lionhead en Testology waar hij games heeft getest als Fable, Fable 2, LittleBigPlanet en Forza Horizon 2.

Tot slot keert ook Joe McKernan terug bij Playground Games. Hij werkte hier eerder al aan de eerste twee delen van Forza Horizon voordat hij in 2014 vertrok om bij Guerilla Games aan Horizon Zero Dawn te gaan werken en later nog bij Bungie aan Destiny 2.

Uiteraard zijn ze bij Playground Games zelf ook erg in hun nopjes met de hoeveelheid talent die de studio aan weet te trekken. De grote baas van de studio Gavin Raeburn had er het volgende over te zeggen:

We blijven maar doorgaan met het aantrekken van talent van wereldklasse dankzij onze opwindende projecten en passie van het hele team. Het is een geweldige start geweest voor onze tweede studio en ik kan niet wachten om te zien hoe we blijven groeien in de komende maanden.

Ondertussen blijft de studio nog wel erg geheimzinnig doen over de RPG waar ze aan werken, maar met zoveel talent dat er binnenkomt moet het wel goed komen met dat project. Hebben jullie er al wat vertrouwen in?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties