De mini-map is altijd ons kompas in een game om te kijken waar jouw volgende missie is. Hij kan meedraaien, of niet meedraaien, linksonder, rechtsboven etc. Maar wat nou als je geen mini-map hebt? Dan weet je niet waar je naartoe moet… of wel?

In Red Dead Redemption heb je normaal een kleine map in beeld om je een beetje een gevoel te geven waar jij je bevindt. Toch wel handig in zo’n supergrote wereld waar je vrij bent om te staan waar je wilt. In deel 2 heb je de optie om deze mini-map uit te zetten zodat je af moet gaan op eigen kennis en gevoel voor richting waar je bent. Dit heeft gelijk gevolgen voor de game. Op basis van jouw mini-map wordt er meer informatie gegeven… of niet. Kortom, heb jij je mini-map aan, dan is het al duidelijk waar je naar toe moet. Maar voor de mensen die echt willen zoeken en het geheel wat realistischer willen maken, krijgen hints via dialoog met NPC’s.

Vergelijk het maar een beetje met Assassin’s Creed Odyssey op dit moment waar je een Exploration mode hebt waar je dus niet precies weet waar je naartoe moet gaan. Ik ben een groot voorstander van zo’n modus want ik vind dit bijdragen aan het gevoel voor avontuur. Natuurlijk is het frustrerend als je iets niet kunt vinden, maar de meeste zaken liggen toch wel voor de hand.

Verschil in dialoog

Het schijnt dus dat als je een missie aanneemt in Red Dead Redemption 2 en jouw mini-map staat uit, dat je dan meer hints krijgt over de locatie van jouw missie. Informatie over routes en herkenningspunten. Het is in ieder geval iets wat ik sowieso in de game ga proberen en wat mij ongetwijfeld ook gaat bevallen.

Overigens is deze optie ontdekt door onze Belgische concullega’s in de magazine ”Gameplay”. Het is goed om dit op voorhand te weten, want dan kan je er op 26 oktober alvast rekening mee houden!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties