Het eerste wat in mij opkomt met dit nieuws is eerlijk gezegd: ‘hahahahahahahaha’. Ik vind het heerlijk om te zien hoe een klein spel uitgroeit tot één van de grotere eSports games, terwijl EA er eerst geen heil in zag in 2011. Hoe komt dat nou?

Rocket League heeft 15 miljoen spelers en vijf miljoen verkochte exemplaren! Dat is natuurlijk prachtig en dik verdiend! Wat Rocket League nog mooier maakt, zijn de gratis updates en nieuwe maps. Tuurlijk, je kan cosmetische dingen kopen, zoals nieuwe auto’s, maar daar ben je zelf bij. Stel je een wereld voor waar EA de uitgever was van Rocket League…

Volgens mij wil je dat niet eens hè? Terecht. Dan hadden we nu al 50 euro mogen neertellen voor de game en dan nog een season pass voor 40 euro waar je vier maps krijgt. Dat is nou eenmaal het verdienmodel van EA Games. In 2011 deed Psyonix een pitch bij EA Games en dat kwam er niet doorheen. Laatst gaf Patrick Söderlund van EA aan dat ze een nieuw initiatief hebben waar ze kleinere ontwikkelaars willen supporten, EA Originals. That ship has sailed my friend!

”Zou ik de man willen zijn die Rocket League had gevonden? Ja. Zou ik daar een EA eigendom van willen maken? Tuurlijk! Dat is het idee van EA Originals” aldus Söderlund.

Dit verhaal kwam ook bij Corey Davis terecht, de design director van Rocket League, en hij tweette het volgende:

Ja, dat is zuur, EA. Zo’n mooi concept, maar dan niet iemand hebben die daar heil in ziet. Inmiddels doet de game het goed met vijftien miljoen spelers en vijf miljoen verkochte exemplaren. Moraal van dit verhaal? Zit er niet in, ik wilde gewoon even lachen hoe een kleine ontwikkelaar het is gelukt om een succesvolle game te maken en hoe een groter bedrijf de kans miste. Het is net als dat verhaal van die ene gast die aandelen in Apple verkocht, voordat het zo groot werd.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties