*Higher and higher baby! It’s a living thing, it’s a terrible thing to lose. It’s a given thing, what a terrible thing to lose!*

Stel je voor, een game met de beste hits uit de jaren uit jaren 80. Een groep vreemde superhelden in de ruimte en heel veel bijdehante opmerkingen. En het maken van veel keuzes.. Dan heb ik het natuurlijk over Marvel’s Guardians of the Galaxy The Telltale Series!

Ja, ik blijf jullie vaste reviewer van de Telltale Games, want man daar raak ik gewoon niet op uitgekeken. Na het verslinden van de Telltale versies van The Walking Dead, Batman, Game of Thrones, Borderlands en The Wolf Among Us is het nu de beurt aan Guardians of the Galaxy. En man wat begint deze episode goed. Ik ga jullie niet vertellen wat er allemaal aan de hand is, dat moet je zelf maar ontdekken. Wel kan ik jullie vertellen dat het verhaal prima in elkaar steekt.

Keuzes

Om maar direct met de deur in huis te vallen, ook deze game draait uiteraard weer om keuzes. Keuzes die je zelf kunt maken of met behulp van je vrienden via Crowd Play. Aangezien je speelt als Star-Lord (who else?) kun je vaak verschillende emotionele keuzes maken. Ga je de typische bijdehante opmerkingen maken van Star-Lord? Of ga je een beetje agressief reageren? Of ben je liever een beetje volwassen? En als je niet kan kiezen kun je ook gewoon je mond houden natuurlijk. Ik probeerde me een beetje volwassen te gedragen, al rolde ik over de grond van het lachen toen Rocket respectloos tegen een lijk aan het schoppen was en ik moest kiezen tussen Rocket aanspreken op z’n gedrag of mee schoppen. Welke keuze ik heb gemaakt, dat houd ik even voor me.

Je leest het al. Er is echt rekening gehouden met de karakters van je bondgenoten. Zo is Rocket altijd bezig met illegale dingen en zijn wapens, terwijl Drax graag zoveel mogelijk doden wil zien op missies. Gamora heeft vaak moeite met haar agressie en Groot blijft gewoon een lieve, nobele boom die graag ‘I am Groot’ zegt. Ook aan de hand van je karakters krijg je keuzes. Ga je bijvoorbeeld illegale dingen doen tot vreugde van Rocket en maak je Gamora daarmee boos? Of ga je het juiste doen en het Nova Corps (soort ruimtepolitie) dienen en stel je Rocket teleur, maar Gomora tevreden. Dit soort keuzes, maken de Telltale games zo leuk en dit soort keuzes zorgen vaak dat je een episode nog een keer wil spelen met eventuele andere keuzes.

Jack, is that you?

Gaan we kijken naar de graphics, dan zullen we in deze game niet veel nieuws zien. We krijgen de typische cartoonachtige graphics van Telltale voorgeschoteld. De sfeer die wordt gebracht in de ruimte ademt wel de typische Guardians of the Galaxy vibe. Zo zie je in Star-Lords kamer foto’s van z’n moeder en uiteraard een walkman, die vol staat met fantastische jaren 80 hits.

Wat me echter wel is opgevallen is dat Star-Lord zonder masker mij aan iemand deed denken. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat onze held totaal niet op legende Chris Pratt lijkt, maar wel op een Handsome Jack uit Tales of the Borderlands.

Telltale houdt met Marvel’s Guardians of the Galaxy The Telltale Series vast aan hun vertrouwde formule. De sfeer, keuzes en humor wisten mij als fan van zowel Marvel als Telltale direct te boeien. Tel daar de fantastische hits uit de eighties bij op en het verhaal, wat prima in elkaar steekt en je hebt een game die je gespeeld moet hebben! Houd XboxNederland in de gaten want na het volledige seizoen van de game vind je bij ons nog een terugblik over het hele seizoen!

Marvel's Guardians of the Galaxy The Telltale Series Episode 1
88 %
review-marvels-guardians-of-the-galaxy-the-telltale-series-episode-1<b>Pluspunten</b><br> + Soundtrack is geniaal<br> + De humor is top<br> + Personages zijn goed uitgewerkt<br> + Prima verhaal<br> <b>Minpunten</b><br> - Starlord is Handsome Jack?<br> - ...weer wachten op een nieuwe episode<br>