Rainbow Six Siege is voor Ubisoft een goede graadmeter geweest hoe DLC in elkaar moet zitten. Het Franse bedrijf laat weten dat de game een voorbeeld zal zijn voor toekomstige games op het gebied van DLC.

De Vice President van live operations Anne Blondel-Jouin laat weten dat Ubisoft veel heeft geleerd van de manier waarop Siege DLC heeft en de manier waarop het gebruikelijk is. Mocht je Siege nog nooit hebben gespeeld dan leg ik het je even uit. Alle maps en operators zijn gratis. Wel moet je de operators ontgrendelen met ‘renown’ wat in game geld is. Heb je de Season pass, dan heb je een week eerder toegang tot de maps en de operators, die je tevens niet hoeft te kopen. Hiernaast maakt Siege gebruik van microtransacties die je extra skins, talismannen, uniformen en maskers geven.

maxresdefaula

“We zijn erg voorzichtig geworden in het monetariseren, mijn team heeft dat in handen en we zoeken naar een goede balans” aldus Blondel-Jouin. Ze vervolgt: Als content niks toevoegt aan de ervaring uit de originele game, dan doen we er niks mee, want je vraagt geld voor de verkeerde redenen.

De grote vrouw bij Ubisoft vervolgde haar verhaal en vertelde dat gamers recht hebben op de volledige ervaring van de game. DLC moet iets optioneels zijn zonder dat gamers gedwongen worden het te kopen. Ook hier verwees ze naar Siege waar men extra uniformen en talismannen kan kopen voor echt geld, maar alleen cosmetisch iets toevoegt. Blondel-Jouin hamert er als afsluiter op dat gamers recht hebben op de best mogelijke ervaring.

r6_charms_1462799448

Het klinkt natuurlijk heel aanlokkelijk wat Ubisoft nu allemaal beloofd. Toch moet ik ze dat de manier van content maken in Rainbow Six Siege veel beter is. Iets wat Electronic Arts eerder al deed met Need for Speed. Het blijft natuurlijk nog afwachten of Ubi weer schouderklopjes probeert te krijgen, maar het klinkt veelbelovend. We’ll keep ya posted!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties