Skull and Bones lijkt nog altijd in zwaar weer te zitten. De ontwikkeling duurt al veel te lang, de game wordt keer op keer uitgesteld en nu komen de berichten naar buiten dat de creative director van deze titel ondertussen ook vertrokken is.

Creative director Elisabeth Pellen heeft Ubisoft Singapore waar Skull and Bones ontwikkeld wordt verlaten en is weer teruggekeerd naar Ubisoft Paris. Daarmee is ze alweer de derde creative director die de game verlaten heeft, al moet wel gezegd worden dat ze het lang volgehouden heeft en flink wat veranderingen doorgevoerd heeft.

Skull and Bones werd oorspronkelijk ontwikkeld als een live service multiplayer game, maar onder Pellen heeft de game een reboot gehad waarbij de focus werd verschoven naar een ‘pirate-based survival and exploration game’ die geïnspireerd is door mechanics uit andere games in het genre zoals bijvoorbeeld Rust.

Vijf jaar geleden ging Elisabeth Pellen naar Ubisoft Singapore met een opdracht. Namelijk de de creatieve richting van Skull and Bones een nieuwe richting in te duwen. Daar is ze in geslaagd en het Skull and Bones team is nu hard aan het werk om haar visie te verwezenlijken en zo een unieke zee-actie RPG aan onze spelers te leveren.

Ubisoft woordvoerder over het vertrek van creative director Elisabeth Pellen

Skull and Bones had afgelopen maand een besloten beta waarbij spelers zowel hoofd- als zijmissies, premiejager missies en het Merchant Convoy world event konden spelen. Langzaam maar zeker lijkt de game daadwerkelijk steeds wat dichterbij zijn eigen release te komen, al is er nog altijd geen concrete releasedatum bekend.

Het blijft dus nog even afwachten of het daadwerkelijk goed gaat komen met deze game, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Hoe zit dat met jullie?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties