Geen laadschermen = maximale ervaring = maximale magie, toch?

Het is toch wat, een spel zonder laadtijden is tegenwoordig een pluspunt. Toegegeven, het is heel goed voor je ervaring van de game als je tussendoor geen laadschermen ziet, want dan word je tijdelijk uit de magie gehaald. Wees gerust, Rise of the Tomb Raider zal geen laadschermen hebben, dat geeft Brian Horton aan, de Game Director van de game. Ze willen een naadloze ervaring bieden aan de speler, met uitzondering van doodgaan dan, dat is je eigen schuld.

tombraider

Tomb Raider (2013) was al behoorlijk naadloos in de ervaring. De levels zelf hoefden maar één keer te laden en je kon gewoon achter elkaar doorspelen. Toch was er wel hier en daar duidelijk dat je in levels speelde en niet één grote ruimte of een aaneengesloten avontuur. Zo’n avontuur wilt men met Rise of the Tomb Raider dus wel, een maximale flow van level naar level. Horton geeft ook aan dat de ruimtes zelf drie keer groter zijn dan de vorige levels uit Tomb Raider. Dat is een pluspunt, want hoewel ik geen beperkingen voelde, merkte ik achteraf dat een ruimte toch best snel doorgespit was.

Ditzelfde geldt voor de tombes zelf, waar je zo door een grot heen bent. Gelukkig zijn de tombes nu groter en zullen ze een zogeheten ‘Nested Puzzle Approach’ gebruiken, wat inhoudt dat je meerdere puzzels moet oplossen om één groter geheel op te lossen. Klinkt abstract en vaag, maar we zullen wel zien. Rise of the Tomb Raider komt eind dit jaar uit voor de Xbox One. Houd vooral deze website in de gaten, want volgende week gaan we proberen om de game uit te wonen op de Gamescom!

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments