Nog maar een paar maanden wachten en dan komt Assassin’s Creed Odyssey alweer uit. Dan kunnen we eindelijk weer 40 uur lang over de map heen en weer rennen om nietszeggende npc’s om te brengen voor een side-quest. Of zou er eindelijk wat meer variatie in zitten?

Assassin’s Creed Origins was absoluut een steengoede game. De graphics waren schitterend, de setting erg gaaf, Bayek was een sterk personage en de game zat vol met quests en side-quests. Het enige nadeel aan die side-quests was dat ze veelal hetzelfde van je vroegen.

In Odyssey gaan een aantal zaken veranderen. Zo kun je zelf kiezen met welk character je gaat spelen, krijg je verschillende opties in dialogen en gewoon veel meer vrijheid in het algemeen. Gaan we echter ook meer diversiteit in quests zien? Volgens Scott Philips, de gamedirector van Odyssey wel. Alle bovenstaande veranderingen bieden meer spelersvrijheid en dat zou weer voor meer diversiteit moeten zorgen.

Ik denk dat we daar enorme vooruitgang in hebben geboekt door ons te richten op keuzevrijheid, door spelers keuzes en opties te bieden. Hoe voltooi ik mijn quest? Hoe ga ik met quest-gevers om en met andere characters. Voor de eerste keer ooit kies je namelijk zelf met wie je speelt. Het is een andere ervaring en het gaat veel interactiever en dynamischer zijn in zowel de wereld als de characters in het verhaal. Dit zal ook terug te zien zijn in de gameplay.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik haal hier nog niet noodzakelijkerwijs uit dat quests niet meer voor 85% bestaan uit heen en weer rennen om mensen dood te prikken. Hoe dan ook, Origins was wel een gave game en Odyssey ga ik dan ook zeker proberen. Vanaf 5 oktober kunnen we los.

Please Login to comment
  Subscribe  
Abonneren op