Season of the Construct, het derde seizoen van Diablo IV is al een tijdje uit. Mocht je al lang zitten te wachten op diens opvolger, dan hebben we goed nieuws want het nieuwe seizoen laat niet lang meer op zich wachten.

Seizoen 4 van Diablo krijgt de naam Loot Reborn. En zoals de naam het al zegt laat Blizzard weten dat het seizoen alles te maken heeft met loot. Het nieuwe seizoen stond eigenlijk op de planning voor maart, maar werd uiteindelijk uitgesteld. Maar dat lijkt het wachten dubbel en dwars waard te maken. Niet alleen introduceert de game namelijk nieuwe manieren om loot te vinden, maar ook om deze te personaliseren en te verbeteren.

Laten we beginnen met de wapens. Blizzard laat namelijk als eerste weten dat de kans dat een wapen valt na het verslaan van een enemy, licht naar beneden wordt bijgesteld. Dit doet men om gehoor te geven aan een veel gehoorde vraag vanuit de community: minder tijd besteden aan het uitzoeken van al je gear en meer tijd besteden aan het verbeteren ervan. Hier staat ook tegenover dat wapens individueel unieke stats krijgen en dat spelers straks zelf aan de slag kunnen met het tweaken van hun affixes. Daarnaast krijgt het rerollen van affixes een maximaal bedrag aan gold. Hierdoor ben je straks dus niet meer een miljard kwijt om te hopen op je volgende, goede roll.

Een andere, grote verandering is dat sommige Uniques nu al kunnen vallen in World Tier I en II. Vanaf Tier III kunnen alle Uniques vallen en alleen vanaf World Tier IV maken spelers kans op Uber Uniques. Dit geldt echter wel pas vanaf monsters die minimaal level 55 zijn. En ook niet onbelangrijk: monsters vanaf level 95 droppen alleen nog maar gear met 925 item power.

Dan de Codex of Power. Deze wordt uitgebreid met een aantal nieuwe Aspects, enemies en dungeons. Maar daarnaast hebben spelers ook de mogelijkheid om zogeheten ‘Tempering Manuals’ te verzamelen. Deze kan men naar een smid brengen om wapens te finetunen en affixes toe te wijzen. Op deze manier moet het nog makkelijker worden om die ene roll te verkrijgen. Elke manual heeft overigens zijn eigen categorie. Het gaat hierbij om: Weapons, Defensive, Offensive, Mobility, Utility en Resource.

Daarnaast zijn ook de edelstenen onder handen genomen. Zo worden de crude gems verwijderd en worden de steentjes wat later beschikbaar. Normale gems kun je krijgen vanaf level 51, Flawless vanaf level 71 en Royal vanaf level 91. Diamonds hebben overigens een extra boost voor Resistance gekregen. Een Topaz zorgt nu voor een verhoging van Intelligence een Sapphire geeft een boost aan Willpower. Een Amethyst zorgt daarnaast voor meer Strenght en een Emerald zorgt voor een bonus aan Dexterity.

Helltide Reborn

Tot zo ver de loot. Maar daar blijft het niet bij, want ook Helltide wordt verder uitgebreid. Zo kunnen spelers straks een threat opbouwen terwijl ze door Helltide lopen. Deze is gebaseerd op de moeilijkheidsgraad van je game en hoeveel tortured gifts je al hebt geopend. In totaal zijn er drie levels hiervan die je kan opbouwen. Bereik je level 3? Dan wordt je Hellmarked. Vervolgens wordt je aangevallen door een flinke horde monsters en als je die weet te verslaan verschijnt de Hellborn. Dit is een gevallen strijder uit de wereld van Sanctuary die gebruik maakt van één van de classes om jou te verslaan. Weet je dit ook te overleven? Dan wordt je threat level gereset.

Daarnaast kunnen spelers door de eerder genoemde Tortured Gift Chests te openen de nieuwe, Baneful Hearts verzamelen. Heb je hier drie van verzameld, dan kun je deze op een specifieke plek achterlaten om te genieten van wederom een horde monsters. Versla je deze? Dan verschijnt de Blood Maiden, een demon die erg goede rewards schijnt te hebben. Een andere wijziging is dat Helltide ook beschikbaar wordt voor World Tier I en II. Op deze moeilijkheidsgraden lopen er echter geen bazen rond in Helltide. Tevens hebben spelers dan geen last van meteorenregens.

En gaat het verzamelen van al die Cinders je toch weer te langzaam in Helltide? Dan kun je straks een nieuwe elixer genaamd Profane Mindcage innemen. Hiermee gaan de levels van alle enemies met 10 omhoog en droppen deze meer Cinders. Blizzard laat wel weten dat dit een tijdelijke elixer is, die minder Cinders geeft naarmate spelers dichter bij de level cap van level 100 komen.

The Pit of Artificers

Last but nog least mogen spelers deel gaan nemen aan The Pit of Artificers. Bij het betreden van World Tier IV zullen spelers een priority quest krijgen om een Nightmare Dungeon van Level 46 te doen. Zodra spelers deze hebben gedaan zullen zij Runeshards gaan verzamelen via allerlei Endgame activiteiten. Denk aan Helltide, World Bosses, Nightmare Dungeons en Legion Events.

Wanneer spelers genoeg Runeshards hebben, dan kunnen ze deze gebruiken in de Obelisk in Cerrigar om uiteindelijk af te dalen in The Pit. Je taak klinkt simpel, maar is in de praktijk lastig: 10 minuten overleven en zoveel mogelijk monsters te grazen nemen. Heb je dit gehaald? Dan ga je anar de boss van de desbetreffende Tier waarin je speelt. Versla je ook nog eens de boss? Dan mag je door naar de volgende Tier om betere rewards te verzamelen. En met in totaal 200 Tiers ben je dus wel even zoet.

Je hoort het al. Er komt genoeg content naar Diablo IV. Kun je niet meer wachten? Dan hebben we goed nieuws, want Loot Reborn is vanaf 14 mei beschikbaar!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties