Even snel een potje GTA Online spelen is een concept dat tot voor kort niet bestond. Met name het ‘even snel’ gedeelte was door de tergend lange laadtijden gewoon onmogelijk. Dankzij een handige speler heeft Rockstar daar nu een oplossing voor gevonden.

Die absurd lange laadtijden waren een ergernis voor velen. Zo ook voor een speler met de gebruikersnaam ’t0st’. Deze speler dook begin deze maand in de code van de game en beweerde een manier gevonden te hebben om de laadtijden met tot wel 70% te verkorten. Het probleem zou te maken hebben met een bottleneck ergens in de CPU en volgens t0st zou dit probleem door een ontwikkelaar binnen een dag te fixen moeten zijn.

Het duurde uiteindelijk iets langer, maar Rockstar heeft inmiddels bevestigd dat t0st gelijk had en dat er een oplossing onderweg is.

Na een grondig onderzoek kunnen we bevestigen dat t0st inderdaad een aspect in de gamecode heeft gevonden dat de laadtijden voor GTA Online kan verbeteren. Naar aanleiding van dit onderzoek hebben we een aantal veranderingen in de code doorgevoerd die met de aankomende update geimplementeerd zullen gaan worden.

T0st heeft inmiddels een beloning van $10000 ontvangen uit het Rockstar Bug Bounty potje. Deze pot is normaal gesproken bedoeld voor het opsporen van beveiligings- en privacy problemen in Rockstar’s online games, maar de studio heeft besloten om in dit geval een uitzondering te maken en de bonus uit te keren.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments