De vorige Assassin’s waren nou niet echt een groot succes bij de fans. Heeft dat de verkoop van deze laatste tegengehouden?

Niet dus, kijkend naar de verkoopcijfers van Syndicate heeft Origins dit verdubbeld. Dit feitje werd tijdens het laatste financiële verslag aan de investeerders gemeld. Eerst leken de verkopen die van Syndicate nog te evenaren maar later bleek dat men de digitale downloads niet had meegerekend en deze waren bij Origins zeer groot. Zo’n 35% van de verkochte games waren digitaal en dat staat in contrast met de 15% digitale verkopen van Syndicate.

In-game sales stijgen de pan uit

De grote baas van Ubisoft, Yves Guillemot liet weten dat Assassin’s Creed terug van weggeweest is. Dit is trouwens niet de eerste keer dat we een behoorlijke stijging in de verkoop van digitale games zien. Vorige week liet Activision weten dat meer dan de helft van de exemplaren van Destiny 2 een digitale betrof. De laatste jaren zien we de ratio van digitale downloads ten opzichte van de fysieke exemplaren behoorlijk stijgen. Ook zien we stijgingen in de in-game sales ontstaan. Ubisoft liet weten dat ze voor het eerst meer geld hebben verdiend met wat zij noemen Player Recurring Investments oftewel aankopen die je telkens weer in de game doet, denk hierbij aan Season Passes en andere DLC, dan de verkoop van digitale games zelf.

Ubisoft sloot deze periode met een gezonde marge af die vooral werd veroorzaakt door de positieve ontvangst van Mario + Rabbids: Kingdon Battle en de doorgaande opbrengsten van Rainbow Six Siege, Ghost Recon Wildlands en For Honor.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties