De Xbox Game Pass kunnen we best een succes noemen. Maar is het ook gunstig voor de verkoop van games?
De lead van ID@Xbox Agostino Simonetta heeft daar meer over laten horen tijdens de Gamesindustry.biz Summit in Londen. Hij liet weten dat de abonnees van Xbox Game Pass meer titels komen en ook meer soorten games proberen dan dat ze voor hun lidmaatschap deden. De cijfers laten zien dat ze 40% meer games spelen waaronder ook titels die niet in de Game Pass zitten.
Hij onthulde ook dat er meer verschillende games werden
gespeeld. Maar liefst 91% van de leden laat weten dat ze een titel hebben
gespeeld die ze zonder de Xbox Game Pass nooit hadden geprobeerd en Microsoft
meet dat leden 30% meer genres spelen dan daarvoor.
Hij voegt eraan toe dat ontwikkelaars meer mogelijkheden hebben om wat meer niche game te maken.
De Game Pass doet dus wat men bij Microsoft al hoopte. Het
maakt dat speler meer titels kopen. Het gebruik van de titels in de Game Pass
is zes keer groter geworden.
Ook wij moeten voldoen aan de cookie- en privacywetgeving, vandaar deze melding. Als je deze website blijft gebruiken gaan we ervan uit dat je dat goed vindt dat we cookies gebruiken en ga je akkoord met onze privacyvoorwaarden.OkMeer info