De Metro Exodus ontwikkelaars zijn maar wat blij met de One X. Die opent deuren die normaliter gesloten blijven.

De grote baas van Deep Silver’s Global Brand Management, Huw Beynon heeft pasgeleden in een interview laten weten hoe blij men is met de kracht van de X. Het doel van 4A is om altijd het uiterste uit de hardware te halen.

De Xbox One X stelt ons in staat om dingen te doen die we niet op andere hardware kunnen. Als voorbeeld, de game loopt op native 4k op de One X en heeft ook HDR ondersteuning. Ik ben er van overtuigd dat de game er op alle platforms geweldig uit gaat zien maar ben zeer overtuigd dat alles er nog beter uit zal zien op de X.

Beynon liet ook weten dat elk level in Metro Exodus een aantal in-game dagen zal beslaan waarin elk tijdstip andere mogelijkheden geeft. Hij gaf ook aan dat Metro Exodus geen makkelijke game zal zijn, zoals de vorige games wel waren.

We wilden het effect van de tijd creëren. Je gaat meerdere in-game dagen in elk level doorbrengen. Je kan naar rustplekken om de tijd te versnellen en te wachten totdat de nacht valt of de dag begint. Je zou een vijandelijk kamp kunnen tegenkomen die op het midden van de dag wachters op hun post hebben staan die je zien als je het kamp probeert te naderen. Of je wacht tot de nacht waardoor je het kamp in kan sluipen. Je kan je tactiek dus aanpassen aan de tijd.

Met Metro proberen we de spelers het gevoel te geven dat ze nooit echt even rust hebben. De game kan en moet soms heel stressvol voelen. Je zal van die ‘ik kan niet geloven dat ik dit overleefd heb’ momenten gaan beleven. Het gevoel dat je het net overleefd hebt met je laatste kogel of je laatste filter moet geweldig zijn.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties