De backlog aan games puilt uit! Stapels met games waaraan ik begonnen ben, maar die ik niet afgemaakt heb. In 2024 gaat het roer om! Mijn goede voornemen is om games vaker uit te spelen en de credits te laten rollen als nooit tevoren. Staat de teller eind 2024 niet op minstens 40 afgeronde games, dan is het eerste rondje tijdens de XBNL-community BBQ voor mijn rekening!

De eerste game van 2024 is een feit! Om 00:58u op 1 januari 2024, rollen de credits van Ghost of Tsushima. De game van Sucker Punch Productions kwam in juli 2020 op de PlayStation uit en zit me sindsdien verontwaardigd aan te staren. De afgelopen jaren heb ik Lord Sakai en zijn volgelingen hier-en-daar wel wat liefde en aandacht gegeven, maar echt doorgepakt had ik niet. Met de komst van de kerstvakantie, leek het me een mooie gelegenheid om de game opnieuw te spelen.

Wat voor soort game is Ghost of Tsushima?

Ghost of Tsushima is een PlayStation exclusive en dus wellicht niet de meest handige game om deze reeks artikelen op een Xbox georiënteerd platform mee te beginnen. Maar screw it! Het is de eerste game waarvan ik in 2024 de credits heb zien rollen, dus je zult het er maar mee moeten doen.

Ghost of Tsushima is een open wereld game, waarin jij als speler in de huid van Jin Sakai kruipt, een Samurai die vecht tegen de Mongoolse invasie van Japan in 1274. De game speelt zich af in een prachtig traditioneel vormgegeven Japan. Ghost of Tsushima is een actie-avonturen game. De game leunt sterk op verhaalvertelling. De gameplay bevat elementen van exploratie en resources verzamelen, character progressie, stealth en Samurai-combat.

Credits

Na het rollen van de credits kan ik met een gerust hart Ghost of Tsushima aanbevelen. Ghost of Tsushima vertelt een meeslepend verhaal in een prachtig vormgegeven Japanse wereld. De gameplay in Ghost of Tsushima kan echter al snel repetitief aanvoelen. De game volgt de zogenaamde ‘Ubisoft-formule’: een kampje hier bevrijden, een kampje daar bevrijden. Een groepje vijanden op weg naar het volgende kamp uit weg ruimen. Gelukkig compenseren de mooie wereld en sterke verhaalvertelling voor de matige gameplay.

Als speler zul je een uurtje of 20 met de game zoet zijn. Er is een moeilijkheidsgraad in te stellen, maar over het algemeen weet de game weinig uitdaging te bieden. Het is een heerlijk compacte game voor tussendoor die je vooral voor de mooie ervaring zult spelen.

Abonneer
Abonneren op
2 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Martinspire
Martinspire
4 maanden geleden

Heb je de DLC ook al klaar?