BioWare heeft een kleine teaser en korte update uitgebracht over de status van de volgende Mass Effect game, ter gelegenheid van de jaarlijkse N7-dag van de franchise vandaag.

Want ja, 7 november is natuurlijk Mass Effect dag. In een blog van Bioware geeft de uitgever aan dat “de pre-productie ontwikkeling erg goed verloopt” en dat Mass Effect franchise veteranen en nieuwkomers samenwerken om “personages en locaties te creëren waar je van zult houden en ook veel die je je zult herinneren”.

Dat is natuurlijk mooi nieuws. In de reveal trailer van 2020 zagen we al Liara voorbij komen die al redelijk op leeftijd was. Maar ook meer hints over wat er allemaal is gebeurt in Andromeda.

Vandaag toonde BioWare een opvallend nieuw stuk concept art voor het spel, dat de creatie van een nieuwe Mass Relay laat zien – de apparaten die door de sterrenschepen van de serie worden gebruikt om tussen verschillende systemen te reizen.

In het bijschrift staat het volgende:

“Vacuum-dock Relay Contruction Record / Monitoring Station Operated by Green Dagger Ltd. Eigendom van Deepspace Dhow SAV / Scheepskapitein: Sub-Navarch Soa’Rhal Zhilian-Jones.

“Alleen voor intern gebruik. SA —–313—– /////11_07_90_000_1000-201.37.23 — File Bat.”

Een imposant ruimteschip met blauwe uitlaatsporen, zoals de Normandy en Tempest schepen uit de serie, nadert de Relay van rechtsonder. Boven de gedeeltelijk gebouwde ring van de Relay zijn grote schepen te zien die verse stukken in positie brengen. Het is nu meer dan ooit duidelijk dat dit beeld een geheel nieuwe Mass Relay-constructie laat zien – in plaats van de reparaties die aan de bestaande Mass Relays zijn uitgevoerd direct na het einde van de Reaper-oorlog in Mass Effect 3.

Een geanimeerde versie van dit artwork is ook gepubliceerd via Twitter met wat mysterieus klinkende audio. Uit de bestandsnaam van een downloadbare versie van deze video blijkt dat deze het Satherium-systeem toont. Een snelle controle leert dat dit sterrensysteem nieuw is in de Mass Effect-serie. Elders in de blog van vandaag staan citaten van verschillende senior teamleden die aan de volgende Mass Effect werken. waaronder Mary de Marle, die onlangs bij BioWare in dienst trad nadat ze bij Eidos Montreal had gewerkt aan Deus Ex: Human Revolution en Guardians of the Galaxy.

Ik breng mijn dagen door met het bedenken van verhalen met een stel getalenteerde schrijvers. Vervolgens werk ik nauw samen met kunstenaars, experts op het gebied van gameplay en levelontwerp, audiofielen en programmeurs om die verhalen om te zetten in meeslepende spelerservaringen.

aldus de Marle, die nu werkt als senior narrative director van Mass Effect

Mass Effect’s franchise creative director en BioWare-veteraan Parrish Ley voegde eraan toe dat hij met het team van het spel samenwerkt om “de emotionele, narratieve en tonale elementen van het spel te leveren, zodat het volgende, grote hoofdstuk in de Mass Effect-saga trouw blijft aan de wortels van de franchise”.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties