Hands-on met RAD

Vandaag mochten wij tijdens de presentatie van Bandai Namco kennismaken met een game waar we nog nooit van hadden gehoord. Double Fine’s RAD.

De wereld in RAD is compleet naar de knoppen geholpen. Tot tweemaal toe heeft er een apocalyps plaatsgevonden en dat maakt de wereld er niet bepaald prettiger op om te wonen. Aan jou de taak om de wijde wereld in te trekken en op zoek te gaan de oplossing om de wereld te redden.

RAD is een roguelike actiegame. Met je personage loop je door de hevig radioactieve wereld en mep je met je knuppel alles neer wat meer ogen heeft dan jou. Dat criterium moet je echter al vrij snel aanpassen. Hoe langer je in de open wereld verblijft, hoe meer radiatie je opneemt. Heb je genoeg (of te veel?) opgenomen, dan muteert je menselijke lichaam. Een slangenhoofd, de mogelijkheid om je hoofd naar vijanden te gooien en meer van dat soort gekkigheden behoort dan ineens tot je mogelijkheden.

Is dit echter ook leuk om te spelen? Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik was er nog niet kapot van. Ik vond het een nogal saaie bedoeling, stierf elke twee minuten en ook grafisch was ik niet onder de indruk van RAD. Dit alles heeft echter ook te maken met het feit dat ik nul wist over het verhaal, het doel, de setting en het feit dat je ergens middenin het spel gegooid wordt helpt ook niet mee. RAD is echter sinds gisteravond verkrijgbaar in de Xbox Store en kost slechts twee tientjes, dus echt een excuus om het niet uit te proberen is er niet.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties