Review: Balan Wonderworld – veel gemiste kansen

Uit de koker van Balan Company is vorige week Balan Wonderworld verschenen. Een 3D actie avonturen platformer die door Square Enix is uitgegeven. In deze videoreview hoor je of de game de moeite waard is!

Voor een goede platformer ben ik altijd wel te porren. Games van de afgelopen jaren zoals Super Lucky Tales, Yooka-Laylee, Arise: A Simple Story, zijn games die ik met veel plezier gespeeld heb. Als er dus een platformer voorbij komt dan houd ik me al snel aanbevolen. Het hoeft dan ook niet altijd een spektakel stuk te zijn, zoals Ori and the Will of the Wisps. Als de controls goed zijn en er voldoende variatie in zit dan heb ik er al plezier van. Ik ben dus snel tevreden waar het platformers betreft.

Balan Wonderworld doet een aantal zaken goed, maar over de gehele linie ben ik helaas niet erg over de game te spreken. In bovenstaande videoreview bespreek ik wat er mijns inziens aan schort. Gameplay en variatie, controls, level design, art direction, sounds, verhaalvertelling en nog veel meer aspecten worden besproken. Ook ga ik natuurlijk in op enkele zaken die naar mijn mening wel goed in de game uitgewerkt zijn.

Twijfel je nog om Balan Wonderworld aan te schaffen? Of ben je benieuwd of jouw ervaringen overeenkomen met de mijne? Check dan vooral even de review!

Review: Balan Wonderworld
5.0
review-balan-wonderworld-veel-gemiste-kansenBalan Wonderworld is een gloednieuwe 3D action-adventure platformer die door Balan Company ontwikkeld is. Voor de fanatieke platformerfan biedt de game de nodige uren aan content, naast een scala aan collectibles en kostuums om te verzamelen. Waar de game excelleert in schoonheid, sounds en prachtige animaties, schiet de game op vele andere fronten te kort. De platform actie is te traag, te weinig gevarieerd en de verschillende skills (in de vorm van kostuums) laten zich niet goed besturen. Over de gehele linie is de game te eentonig, zijn de vijanden te makkelijk en werkt bovendien het lokale co-op systeem niet naar behoren. Voor wie is de game van 60 euro dan wel geschikt? De die hard platformerfan die iedere platformer gespeeld wil hebben en die daarbij de vele gemiste kansen en oneffenheden in Balan Wonderworld voor lief neemt. Iedere andere liefhebber van het platformer genre zou ik aanraden de game voor nu nog even links te laten liggen en te wachten op een flinke aanbieding en enkele broodnodige performance updates. <br> <br> <b>Plus</b><br> + Animaties <br> + Verschillende collectibles en kostuum<br> + Verborgen delen in de levels<br> + Stijl en sounds <br> <br> <b>Min</b> <br> - Variatie in gameplay <br> - Besturing en inzetten van skills <br> - Weinig inspirerende (boos) battles <br> - Verhaalvertelling onnavolgbaar <br> - Geforceerd om levels opnieuw te spelen om zodoende nieuwe levels vrij te spelen <br> - Lokale co-op <br> - Camera positie draait niet altijd goed mee <br> - Performance problemen <br>