Redfall is net deze week uitgekomen en de oordelen zijn niet erg positief. Ook wij hebben nog geen hoge pet op van deze game. Maar we staan daar niet alleen in.

De grote baas van Xbox, onze eigen ‘ome’ (wij mogen oom zeggen) Phil Spencer heeft gesproken over de reacties van critici en fans op de release van co-op shooter Redfall deze week en hijgeeft toe dat de slechte ontvangst ervan “niet is wat we wilden”.

De release van Redfall deze week is door critici en fans gemengd ontvangen en hoewel er een aantal positieve Redfall-recensies waren, hebben velen het spel bekritiseerd om een groot aantal redenen, waaronder een gebrek aan boeiende inhoud en veel grafische en prestatieproblemen, zoals een gebrek aan 60FPS-optie bij de lancering op de Xbox Series X|S.

Spencer werd tijdens de laatste aflevering van de Being Funny Xcast gevraagd naar de kritiek en reacties op het spel, waarop hij zei:

Ik zeg gewoon hoe ik het zie – er is niets dat moeilijker voor me is dan de Xbox-community teleurstellen. (…) Om te zien hoe de community het vertrouwen verliest, teleurgesteld is – ik ben teleurgesteld. Ik ben boos op mezelf, ik herzie ons proces en ik denk terug aan onze aankondiging van 60FPS en het feit dat we geen 60FPS uitbrachten. En dan het spel zien uitkomen en de kritische reactie was niet wat we wilden en het is teleurstellend.

Ik ben een enorme supporter van Arkane Austin – hun staat van dienst is geweldig, ik hou van veel van de geweldige games die ze hebben gebouwd. Dit is er een waar het team, toen het lanceerde, hun eigen interne doelen niet haalde . Ik denk dat het misschien een beetje simplistisch is om gewoon te zeggen ‘Hé, als je het gewoon drie maanden had uitgesteld, zou de kern van het creatieve spel iets hebben opgeleverd dat anders was dan wat het was.

Natuurlijk stelde Phil de fans gerust dat Arkane Austin of Xbox het spel niet gaan opgeven – hij beloofde dat fixes om de grote problemen aan te pakken onderweg zijn.

In termen van onze toewijding aan het spel – dat is er absoluut. Het team van Arkane is op korte termijn bezig met de feedback . We werken nog steeds aan de 60FPS en we hebben daar een goed tijdschema voor. We zetten ons in om dat voor elkaar te krijgen en we blijven aan het spel werken. Ik denk dat we met games als Sea of Thieves en Grounded hebben laten zien dat we ons inzetten op het maken van goede games. Maar ik weet ook dat deze spellen 70 dollar zijn en ik ga de volledige verantwoordelijkheid nemen voor het lanceren van een spel dat eigenlijk geweldig had moeten zijn.

We blijven ons inzetten voor het spel en de spelers, zolang de spelers willen gamen. Dat is mijn inzet voor de gemeenschap. (…) Ik wil het team steunen, ik wil de creatieve ambities van het team steunen en ik wil de spelers steunen. We hebben deze week veel mensen in de steek gelaten met de lancering van de game, maar we blijven doorzetten.

Kortom, een heel verhaal waarin hij eigenlijk zegt: “ik baal en we zijn ermee bezig”. Of en hoe dit stukje release debacle gaat worden opgelost, dat houden wij scherp in de gaten.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties