Ontwikkelaar Project 007 belooft veel goeds

Het is al een behoorlijke tijd geleden dat we iets over een James Bond game hebben gehoord. Maar er is nieuws.

Project 007, een aankomende James Bond-game die wordt ontwikkeld door Hitman-studio IO Interactive, belooft “de beste 007-game ooit gemaakt” te worden. IO heeft een nieuwe directeur voor Project 007, voormalig The Division en Avatar: Frontiers of Pandora-ontwikkelaar Rodrigo Santoro, gekregen. Hij was de regisseur voor Avatar en hoofdlevelontwerper voor zowel The Division als The Division 2, dus zijn ervaring zou perfect aansluiten bij het soort levels waar IO bekend om staat.

Op dit moment kijk ik ernaar uit om met het team samen te werken en samen de beste 007-game ooit te leveren. Ik bewonder hoe de studio durft te innoveren en nieuwe memorabele game-ervaringen te creëren. Dit is vooral opmerkelijk in tijden waarin de meeste bedrijven zich richten op het maken van vervolgen.”

Rodrigo Santoro

Project 007 werd drie jaar geleden aangekondigd met een korte teaser trailer. Het belooft een nieuw James Bond-verhaal te worden waarbij men naar de oorsprong gaat. Een beetje in de richting van de rol die Daniel Craig in Casino Royale liet zien, omdat het zijn eerste moord en missie als 00-agent liet toonde.

Frederik Villumsen, associate production director, zei over Santoro’s toetreding: “Sinds we vorig jaar met intake zijn begonnen, was het duidelijk dat Rodrigo zich onderscheidde van de massa. Zijn kritisch denken en enthousiasme zijn kwaliteiten die we verwelkomen en we kijken ernaar uit om hem, in zijn rol als Missions Director, zijn magie te laten tonen waarbij hij de balans tussen verhaal, kunst en gameplay zal laten zien om zo de meest verbazingwekkende Bond-missies te ontwerpen.”

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties