MetaHuman Creator maakt fotorealistische personages in een paar minuten

De mens digitaal namaken, dat blijft een uitdaging. Hoe fotorealistisch kunnen personen in een game eruit zien? Wanneer is dat verschil niet meer te merken?

Het maken van mensfiguren en gezichtsanimaties is een van de lastigste en tijdrovendste activiteiten waar gameontwikkelaars mee te maken krijgen. Dure scanners en een leger aan artists lijkten nodig te zijn om dit zo echt mogelijk te maken. Daar komt verandering in.

Bij Unreal Engine is men namelijk bezig om de MetaHuman Creator te bouwen. Deze moet in staat zijn om in een paar minuten fotorealistische digitale mensen, compleet met haar en kleding, te bouwen.

MetaHuman Creator zal de nieuwe graadmeter zijn voor het creëren van digitale mensfiguren. Je kan heel direct allerlei gezichtskenmerken aanpassen, tot aan de tanden toe. Dus straks spelen we games waarin we constant moeten twijfelen of we naar digitale of echte beelden zitten te kijken.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties