Avatar: Frontiers of Pandora is echt een next-gen game

Avatar: Frontiers of Pandora maakt gebruik van de nieuwe Xbox Series X|S-hardware om een weelderigere, organisch aanvoelende wereld te creƫren waarin je snel kunt rondvliegen, vertellen de ontwikkelaars in een nieuw interview. Dit maakt dat de game onmogelijk op een Xbox One kan draaien.

De recente teaser trailer van de first-person actiegame op de E3 2021 toonde personages die razendsnel over de prachtige jungleplaneet Pandora vlogen en hoewel het nog steeds slechts een cinematic showcase was, vertelden creative director Magnus JansƩn en technisch directeur programmering Nikolay Stefanov dat next-gen hardware het mogelijk maakt om soortgelijke dingen te doen in de daadwerkelijke gameplay.

[Nieuwe consoles stelden] ons in staat om veel betere objectdetails te hebben, maar ook wanneer je hoog in de lucht vliegt om een mooi vergezicht te hebben en er rendering op grote afstand is, waar we zelfs de ray tracing kunnen gebruiken om schaduwen super ver weg te doen, je weet wel, drie of vier kilometer van je vandaan.”

Stefanov

Dankzij de nieuwe SSD kunnen ontwikkelaars realistischer dingen nog sneller renderen dan voorheen. In termen van het ontwerpen van de wereld betekent dit dat interessante punten veel dichter bij elkaar kunnen worden geplaatst.

Met de oude harde schijven moesten ze heel ver [uit elkaar] worden geplaatst, omdat je het oude eruit moest streamen en het nieuwe erin moest streamen, dus het creƫerde gewoon een formuleachtige wereld,

JansƩn

De ontwikkelaars zeggen ook dat alles er beter uit zal zien. Dat is geen verrassing, maar het is interessant om ze te horen praten over de manieren waarop dat zich zal manifesteren. Zo praat men bijvoorbeeld bevlogen over de bladeren aan de bomen.

Het kan goed met de doorschijnendheid van de bladeren omgaan […] dus de hoeveel van het licht dat wordt gereflecteerd door de bladeren, hoe het is met de tinten en kleuren en al het andere. Je krijgt prachtige reflecties en effecten voor het water, zelfs tot aan de volumetrische wolken in de lucht – ze krijgen ook daadwerkelijk de juiste belichting.

De release van het spel moet ergens in 2022 gaan plaatsvinden.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties