Vanmorgen klokslag 10 uur zat ik er klaar voor. Gewoon even kijken of de beta nu anders was dan de alpha. Ja, zover ik dat kan bepalen, is hij dat.

divisionpixel

Het viel mij eigenlijk gelijk op, scherpere beelden, meer detail, minder Xbox 360 textures. Ook hadden de makers er nu meer cutscenes in gestopt en leek het wat soepeler te lopen. Nu blijk dat ook wel te kloppen want de pixel tellers hebben al een poging gedaan om de resolutie te berekenen. Het gerucht ging al rond dat The Division, net zoals zijn vele voorgangers, op een sub-HD resolutie zou lopen maar Ubisoft Massive heeft blijkbaar zijn trukendoos totaal opengetrokken want het lijkt erop dat we met een echte 1080p game te maken hebben.

pixelteldivision

Het tellen was een hele klus want The Division zit vol met post processing effecten waardoor het beeld niet in het geheel scherp te krijgen is. Gelukkig waren er ook wat stukken die wel de totale scherpte lieten zien en die geschikt waren voor het pixel tellen. Het beeld wat men gebruikt heeft en waarin men het rode driehoekje heeft gekozen om de telling te doen, zie je hiernaast. Het onderzoek is nog in volle gang en als we nog meer details weten, posten we dat zo snel mogelijk.

Het is natuurlijk niet allemaal geweldig. Met het halen van de 1080p zijn er wel wat framedrops op te merken. Het laden van NPC’s gaat ook op bepaalde momenten nog niet snel. Maar dat gezegd hebbende heb ik wel weer genoten van de eerste stappen door NYC. Door het spelen van de alpha was ik al redelijk bekend met wat we aan missies te zien gingen krijgen maar het blijft leuk om met een team de Madison Square Garden in te lopen en daar je ding te doen. De Dark Zone ga ik vanavond, hopelijk met wat vrienden, verkennen. Voor nu ben ik positief over de vooruitgang die de beta ten opzichte van de alpha laat zien. Hebben jullie al stappen in deze wereld gezet? En? Wat vinden jullie er tot nu toe van?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties