Vorige week hoorden we wat meer achtergronden over de komende Star Wars Jedi-game. Dori Arazi en Joanna Rob lichten een tipje van de sluier op.

Kestis is deze keer wat meer timide en het verhaal is doorspekt met duisternis. Dori Arazi, de cinematic director van Star Wars Jedi: Survivor en Joanna Rob, de narrative technical director van de game lieten in een interview wat meer weten over hoe de storytelling in Jedi: Survivor is veranderd sinds Star Wars Jedi: Fallen Order.

Ik wil niets verklappen. We hebben de visuele taal van onze filmische storytelling vanaf de grond opnieuw ontworpen. We hebben het veel korreliger en visceraaler gemaakt, wat past bij het verhaal dat we verkennen, een donkere tijd. Cal is ruiger. Hij is een volwaardige Jedi die tegen het Empire vecht.

zegt Arazi op de vraag wat er anders is in het verhaal van de game.

Cal zit in de ergste situatie ooit. Hij heeft vijf jaar actief tegen het Empire gevochten en dat heeft zijn tol geëist. En zelfs nu hij een Jedi-ridder is geworden, is hij de strijd moe geworden. Hij wil het niet opgeven. Er zijn te veel mensen gestorven om de strijd op te geven. Dat maakt hem een heel interessante Jedi.

zegt Rob

Arazi wijst erop dat terwijl veel Jedi de traditionele beproevingen doormaken, Kestis promotie tot Jedi-ridder is tot stand gekomen door “de ervaringen in het vechten” en dit heeft ertoe geleid dat Kestis een “strijdmoe individu is die vastzit in een zeer donkere plaats.”

Kestis lijkt het dus erg moeilijk te hebben. Maar het staat allemaal in dienst van iets waar Arazi en Rob beweren dat het essentieel is in de franchise, het vertellen van heldendichten.

De wereld zal herkenbaar zijn voor de fans van Star Wars. Niet dat iemand de wereld van Kobah eerder heeft gezien. De planeet is een nieuwe toevoeging aan het universum dat het team van Respawn Entertainment heeft gebouwd in samenwerking met LucasFilm, waarin battle droids, stormtroopers en zelfs een Rancor allemaal opdoken.

Toen we Kobah creëerden dachten we dat het een plaats moest zijn met een geschiedenis voor echte mensen, je moet plaatsen zien waar mensen bestaan, vuil en stof en vuil op dingen zien, dat is gewoon een van de definitieve elementen van Star Wars als setting. We hebben zulke goede referenties met andere Star Wars-media waar we van houden, dus we waren meer dan gelukkig om die houding ten opzichte van storytelling en ten opzichte van world-building te volgen.

voegt Rob toe.

Rob voegt ook toe dat Star Wars Jedi: Survivor zich afspeelt tijdens een “nexus” van Star Wars tijdperken, waarbij hij vermeldt dat het leuk is om te spelen met een verhaal dat zich afspeelt tijdens de donkere tijden waarbij het keizerrijk op zijn hoogtepunt is.

Kestis is een van de enige Jedi die overblijft na de zuivering, maar we verweven ook de gevechtsdrones uit het Clone Wars tijdperk, en dan zullen we voor veel mensen de eerste kennismaking zijn met het hoge Republikeinse tijdperk van Star Wars, wat zo spannend is

Het belangrijkste is dat zelfs fans die Star Wars Jedi: Fallen Order hebben gespeeld, kunnen ze meteen in Survivor duiken. Arazi zegt dat fans die naar Survivor komen nog steeds kunnen genieten van de meeste story beats die zijn opgezet en kunnen genieten van de presentatie en het verhaal, waarbij hij toegeeft dat spelers die Fallen Order hebben gespeeld waarschijnlijk een paar easter eggs zullen vinden, naast enkele verhalen en narratieve knikken die spelen met threads uit die game.

Je moet Fallen Order zeker gewoon spelen, want het is echt een geweldig spel. Maar we hebben wel hulpmiddelen om je bij te praten via bijvoorbeeld de databanken als je personages ontmoet. Dit zal hun relatie tot Cal uitleggen en benadrukken wat je misschien gemist hebt, dus hopelijk kunnen nieuwe spelers binnenkomen en net zo’n geweldige ervaring hebben als mensen die al specifiek affiniteit hebben met deze serie.

voegt Rob toe.

Het lijkt erop dat het verhaal in goede handen is en met game director Stig Asmussen, die van het Star Wars Jedi verhaal een trilogie wil maken, is het team van Respawn niet bang om met de setting te spelen om de boel fris te houden.

Waarschuwingen

Op Twitter waarschuwt EA trouwens voor spoilers. Blijkbaar waren er al kopieën rond van de game en is hij door spelers al totaal uitgespeeld.

Abonneer
Abonneren op
1 Reactie
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Ambassador
Ambassador
1 jaar geleden

Leuke beschrijving van het verhaal maar komt er ook nog een “echte” review?

Ben nog erg aan het twijfelen en ben erg benieuwd naar jullie review.