Het is weer een keertje tijd voor een poll. Laat je stem horen!

Er was afgelopen week veel over te doen: microtransacties in Dragon’s Dogma 2. De game van Capcom is vorige week uitgebracht en werd door critici goed ontvangen. Ook de XBNL-review was overwegend positief. Op de dag van release werd de game echter door (een deel van) de community flink afgebrand. De game kreeg een zogenaamde review bomb op onder andere Steam, maar ook op social media lieten spelers hun ongenoegen blijken. Hoe zit dat?

De ontwikkelaar van Dragon’s Dogma 2 heeft een heel scala aan microtransacties aan de game toegevoegd. Spelers kunnen voor een aantal euro allerlei in-game items kopen, zoals fast-travelpunten en de mogelijkheid om je personage aan te passen. Sommige microtransacties zijn vooral cosmetisch van aard, terwijl anderen aankopen meer lijken te raken aan de kern van de gameplay. Een deel van de community vindt het ongehoord dat dergelijke in-game aankopen worden aangeboden, zeker omdat spelers al de volle prijs voor de game moeten betalen. Dit roept de vraag op of de ontwikkelaars bewuste keuzes hebben gemaakt in het gamedesign om spelers te verleiden om in-game aankopen te doen. Als kanttekening moet worden opgemerkt dat wat betreft Dragon’s Dogma 2, alle in-game aankopen ook vrijgespeeld kunnen worden in de game zelf.

De situatie rondom Dragon’s Dogma 2 vormt de aanleiding voor deze poll. Hoe staat de XBNL-community tegenover microtransacties? Vinden zij dat microtransacties thuishoren in een singleplayergame, of zou het aan banden moeten worden gelegd? Laat je horen!

Microtransacties in single player games...

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...
Abonneer
Abonneren op
1 Reactie
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Orajnemonster
Orajnemonster
28 dagen geleden

Cosmetisch maar dan ook duidelijk dat het gaat om de devs te supporten zoals een gouden pak ofzo. Dan blijven skins waarde houden door ze te unlocken via gameplay