Onlangs kwam The Lord of the Rings: Gollum en die game was niet best. Ontwikkelaar Deadalic Entertainment is op Twitter in de pen geklommen om excuses te maken voor dit wanproduct.

Slechte graphics, slechte belichting, gammele controls. De reviews waren niet mals. Zelfs onze eigen Rob als fervent Tolkien-fan was niet heel enthousiast. En hij was zeker niet de enige. Het internet staat vol met reacties van teleurgestelde gamers. Dit is ontwikkelaar Deadalic ook ter ore gekomen en zij zijn in de pen geklommen om excuses te maken.

Ik weet het niet hoor, tuurlijk is dit een vorm van crisis management, maar kom op hoor. Neem alleen die eerste alinea al;

We erkennen en betreuren dat de game niet aan de gestelde verwachtingen van zowel ons als onze fans voldoet. Accepteer alsjeblieft onze oprechte excuses voor elke vorm van teleurstelling dat dit heeft opgeleverd.

Ok, even een rant van mijn kant. Ik wordt hier zo doodmoe van. Dit is gelul eerste klas namelijk. Tuurlijk wist je dat de game een dampende drol was, hij is niet voor niks vorig jaar al eens uitgesteld na zeer teleurstellende trailers en gameplaybeelden. Dat dit nog steeds niet opgelost was bij de release, dat was ook echt wel bekend. Desondanks is de game uitgegeven omdat er toch langzaamaan eens wat geld aan verdiend moest worden. Ik snap het wel, maar kap nou eens met die praktijken. Stel zo’n product nou gewoon nog eens uit en wees eerlijk. “De ontwikkeling verloopt moeizaam en de game in huidige staat is iets dat wij niet uit willen geven”. Dat zorgt voor veel meer vertrouwen en goodwill dan dit zielige gedoe achteraf. Of zoals Miyamoto ooit zei nadat The Legend of Zelda: Ocarina of Time in 1995 aangekondigd werd en uiteindelijk pas in 1998 gereleaset werd: “A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad”.

Hoe denken jullie hier over? Goed dat ze excuses maken, of hadden ze deze game gewoonweg niet mogen releasen?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties