De kritiek die Star Wars: Battlefront II te verduren krijgt is niet mals. Die kritiek heeft EA doen besluiten om de aankoopbedragen van de nieuwe helden omlaag te gooien.

In hun Battlefront II log laat EA weten wat de nieuwe prijzen voor de helden gaan worden. Deze beslissing heeft deels met alle kritiek te maken die men tijdens de EA Access trial voor de kiezen kreeg.

Voor ons is het luisteren naar fans is al sinds de start van dit project zeer belangrijk. We willen er zeker van zijn dat Star Wars Battlefront II jullie allemaal een goed gevoel geeft. Dit deden we al tijdens de closed alpha, tijdens de beta vorige maand en nu tijdens de trial. Ook in onze weg naar de wereldwijde lancering blijven we naar feedback luisteren en we blijven de game aanpassen met behulp van alle feedback. Ook de substantiële verandering die we vandaag toepassen hoort daarbij. We hebben data van de bèta gebruikt om deze niveaus te bepalen maar het is ons helder dat er nog meer verandert moet gaan worden.

We verminderen het bedrag aan credits die nodig zijn om helden te unlocken met 75%. Luke Skywalker en Darth Vader zullen nu 15.000 credits kosten, Emperor Palpatine, Chewbacca en Leia Organa gaan voor 10.000 credits weg en Iden voor 5000 credits. Dit maakt dat het verdienen van deze helden een opgave is maar wel dat het voor alle spelers mogelijk is om dit te doen.

Hiervoor gingen Darth Vader en Luke Skywalker voor 60.000 credits over de toonbank en dat vonden veel spelers echt te gek. Het zou namelijk zo’n 40 uur gamen kosten om één held te kunnen kopen. De andere mogelijkheid zou dan zijn om credits te kopen en daarmee de helden unlocken. Deze prijs gaf gamers het gevoel dat ze bijna gedwongen werden om meer geld aan de game uit te geven.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties