Sekiro: Shadows Die Twice heeft op het eerste oog veel gemeen met Bloodborne en de Souls-serie. Toch zijn er vooral belangrijke verschillen.

Game director Hidetaka Miyazaki en marketing- en communicatiemanager Yoshuhiro Kitao van FromSoftware delen wat volgens hen de belangrijkste verschillen met Sekiro en hun andere games Bloodborne en Dark Souls zijn. In een interview afgenomen door GameInformer blijkt dat de spelervaring die Sekiro biedt voor bepaalde type gamers even slikken zal zijn. Om zich vervolgens onverminderd hard vast te bijten in de game die draait rond de One Armed Wolf.

The Wolf

Vroeg in de ontwikkeling zou Sekiro een game in de Tenchu serie worden. Gaandeweg bleek Sekiro echt een eigen smoel te te hebben en is het het een op zichzelf staande titel geworden. Net als in de Tenchu serie speel je met een ninja, ook wel shinobi genoemd. Zijn naam is Sekiro, One Armed Wolf in het Japans. Met Sekiro doorkruis je een fantasie variant van het middeleeuwse Japan. De game bevat geen character creator en verschilt daarmee met de vorige titels van FromSoftware.

Het verhaal draait om The Wolf. Hij is alles kwijt en aangetast in zijn eer. En dat neemt de gemiddelde Japanner niet licht op. Een vertelling die draait om wraak en het terugwinnen van zijn eer. Het klinkt alvast als een begrijpelijker verhaal dan wat we van de ontwikkelaar gewend zijn.

Actie

Sekiro: Shadows Die Twice is een echte actiegame. Geen RPG zoals Bloodborne of Dark Souls. Je hebt geen hoeveelheid wapens of stukken uitrusting waar je uit kunt kiezen. Geen toverspreuken of statistieken waaraan je punten toekent. Sekiro draait om de katana in je rechterhand, een alternatief zwaard voor specials (de Fushigiri) en je prothetische linkerarm.

Je kunt voor een agressieve head-on speelstijl kiezen maar hebt ook de keuze om stealthy te werk te gaan. Tijdens je voortgang verdien je xp en goud, welke je in Sekiro niet verliest als een vijand je de baas is. In Bloodborne en Dark Souls loop je kans voortgang te verliezen als je neer gaat. Met je xp verdien je in Sekiro skillpoints waarmee je jouw speelstijl kunt versterken.

Je hebt de keuze uit drie skilltrees: verbeteringen gericht op de stealthy speelstijl (shinobi arts), head-on speelstijl (samurai arts) en je prothese (combat arts).

Geen multiplayer

Multiplayer en co-op zitten niet in de game. Het is een pure singleplayer game wat moeilijk voor is te stellen na de vele invasies, bemoeienissen van andere spelers en onderbroekenlol in Dark Souls en Bloodborne. Dit betekent wel dat je de game nu kunt pauzeren. En als jonge vader is dat misschien nog wel de meest welkome verandering.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties