Afgelopen weekend is er een open tech test geweest voor Titanfall 2. De technische test komt normaliter in een vroeg stadium van de game. Hierdoor kunnen de meningen van de spelers écht betekenis hebben voor de uiteindelijke versie van de game.

Als producent hoop je natuurlijk dat de spelers van een technische test de game allemaal ontzettend vet vinden. Helaas bleek dit bij Titanfall 2 niet het geval te zijn. In plaats van blij verrast waren de spelers eigenlijk best negatief over de game.
Er zijn behoorlijk grote veranderingen ten opzichte van deel één toegepast in de technische test. Veranderingen die veel spelers liever niet zouden zien.

Standby for Titanfall

De grootste (en waarschijnlijk) meest heftige verandering is de manier waarop je aan een Titan kunt komen. Bij het eerste deel van Titanfall was er een timer die aftelde en zodra deze op nul stond kon je een Titan oproepen. Deze manier van spelen zorgde ervoor dat elke speler meerdere keren een Titan in een potje kon oproepen en dat er op het speelveld altijd genoeg Titans rondliepen. In de tech test is dit veranderd. Het oproepen van een Titan hangt nu af van het aantal kills die je maakt. Deze verandering haalt eigenlijk een beetje het Titan uit Titanfall. Er zijn namelijk aanzienlijk minder momenten waarop jij in staat bent een Titan uit de lucht te laten vallen. Gelukkig heeft men deze kritiek wel serieus genomen. Helaas wil men niet de timer terug in de game brenge maar om het doel van minstens één Titan per potje te halen, heeft men wel een aantal veranderingen in het progressiesysteem toegepast waaronder een passieve progressie in de Titanmeter. Oftewel, ook voor het niks doen krijg je punten. Wat direct ook opviel was het gebrek aan dashes. Die zijn behoorlijk verminderd. Een nieuwe kit zal wel de mogelijkheid geven om je aantal dashes uit te breiden en men zal de laadsnelheid van je dash gaan versnellen.

Ook deze speler ziet een heleboel mogelijkheden tot verbetering

De soorten maps

De Tech Test kende maar twee maps en het opvallende van die maps, zeker Homestead, was dat ze nogal vlak waren. De fanbase vroeg zich dan ook terecht af of dit voor andere maps ook zou gelden. Het antwoord was simpel, nee.

Gelukkig voor de spelers hebben ze bij Respawn al aangegeven dat de map van de technische test inderdaad wat vlakker is. Hier hebben ze bewust voor gekozen om meer variatie te hebben tussen de verschillende maps. Dus de werelden waar je ongezien in kunt opgaan zijn nog steeds te vinden in Titanfal 2.

Makkelijker tegenstanders spotten

De laatste grote verandering is dat tegenstanders heel lang worden aangegeven op je map. Als je een tegenstander eenmaal hebt gezien blijft deze een behoorlijk lange tijd zichtbaar. Dit maakte het moeilijker om rond te kunnen sneaken, want je tegenstanders wisten waarschijnlijk allang al waar jij was. Al vind Respawn deze functie belangrijk, toch zal men de fade distance, oftewel de afstand waarop deze markering vervaagd, verkleint gaan worden. Wat er vooral werd gemist was het cloaken. Dit onzichtbaar worden

Vandaag gaat de tweede tech test live. Deze zal dus aangepast zijn vanwege de kritiek op de eerste. Daarnaast is er een extra map, extra wapens en de cloak ability is direct inzetbaar.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments