Tim Longo verlaat 343 Industries. De creative director voor zowel Halo 5 als Infinite heeft een nieuwe betrekking gevonden. Omdat Infinite nog volop in ontwikkeling is lijkt het op een ongelukkig moment te komen voor beide partijen.

Naar verluidt is Longo binnen 343 enkele weken geleden al gewisseld van functie. Nu heeft hij dan toch besloten de studio, waar hij al sinds 2013 werkzaam is, te verlaten. Na zes jaar iets anders te willen proberen is natuurlijk geen schande. Het moment waarop dit gebeurd geeft ons toch het gevoel dat er sprake is van een verschil in visie. De beweegredenen van Tim blijven echter onduidelijk.

Het hoofd van 343, Bonnie Ross, heeft eerder aangegeven dat Halo Infinite een spirituele reboot van de serie wordt. Het is immers geen geheim dat de serie, met de overgang van Bungie naar 343, fans heeft verloren. Ook als je de spelersaantallen van de serie vergelijkt met die van andere shooters op de markt, dan is Halo gewoon minder relevant dan het ooit was. Er ligt dan ook best wat druk op Microsoft Studios en 343 om Infinite een succes te laten worden.

Microsoft bevestigd het vertrek van Longo en benadrukt dat de geplande release van Infinite eind 2020 met de personele wisselingen niet in het gedrang komt. Een woordvoerder van Microsoft zegt hierover het volgende: 

De rollen en verantwoordelijkheden van verschillende teamleden veranderen regelmatig gedurende de ontwikkeling van een game. Recentelijk hebben we twee veranderingen gehad in het team dat aan Halo Infinite werkt. Onze uitvoerend producent Mary Olson zal de leiding nemen over het de mensen die aan de campaign van Infinite werken.

Ze benut haar jaren aan ervaring die ze bij 343 heeft opgedaan om een goede campaign neer te zetten voor de fans. Verder heeft Tim Longo recent ons team verlaten. We zijn hem dankbaar voor zijn vele bijdragen aan onze games, onze studio en het Halo universum. We wensen Tim het allerbeste toe.

Overkoepelend blijft Chris Lee, het hoofd voor Halo Infinite, verantwoordelijk voor de visie en productie van de game.

We hebben een team van wereldklasse werken aan Halo Infinite. De overweldigende positieve ontvangst door de fans voor Infinite maakt dat we meer dan ooit tevoren er op gebrand zijn om de beste Halo game tot nu toe te maken.

Afgaande op haar profiel is Mary Olson een echte veteraan. Ik ben benieuwd in hoeverre ze haar stempel kan drukken op de campaign van Halo Infinite. Ik denk dat dit geheel afhangt van de reden dat Tim Longo de studio heeft verlaten. Anderhalf jaar voor de geplande releasedatum zou je verwachten dat je al iets hebt dat veel op het eindproduct lijkt.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties