More

    Review: Agent Intercept – racing tot je er bij neer valt

    REVIEW OVERVIEW

    Agent Intercept
    6
    Plus
    + Leuk dat er weer een keer een racegame is die racen met actie combineert
    + De muziek sluit goed aan bij de game en de actie

    Redelijk
    +/- Heel basic controls die soms wat sluggish aanvoelen
    +/- Alle missies zijn heel kort. Maximaal 5 minuten en dan ben je klaar

    Min
    -Elke missie voelt gelijk aan de andere missies. Dit gebrek aan afwisseling doet echt afbreuk aan de game

    Er is weer een nieuwe racer te spelen. Eentje met een hoog arcade-retro gehalte en dus vroegen we community member Eddie om zijn indrukken met de XBNL-achterban te delen. Je leest hier zijn review:

    De laatste tijd merk ik dat ik best veel van mijn beschikbare tijd aan indie racers besteed. Met een drukke baan, een heel lieve maar rondstuiterende dochter en relatief weinig vrije tijd als gevolg van een verhuizing, merk ik dat de korte speelsessies in dit soort games mij wel aanspreken.

    Als gevolg van de grote diversiteit in tegenwoordige racegames (Blaze en de Monsterwielen, Splash Cars, Super Toy Cars Offroad, etc), kan ik in de vroege ochtenden vaak wel even zin maken om een snelle gamesessie te doen. Agent Intercept lijkt daarop geen uitzondering. Wederom een heel ander genre binnen de racewereld, dit keer meer de combinatie van racen met een verhaallijn en wat vehicular combat. Degenen die op mobiel gamen, of hebben gegamed, kennen mogelijk de spiritueel voorganger: Agent Intercept op de Apple Arcade.  

    Redder in nood!

    In Agent Intercept heeft een boosaardige organisatie een greep gedaan naar de wereldmacht en jij kunt als enige redding brengen. Daarvoor moet je wel jouw super-de-luxe auto gebruiken. Je rijdt niet alleen met de auto, maar op sommige momenten verandert jouw auto in een boot en ga je lekker een potje vissen…..euh varen. Terwijl je aan het racen bent, wordt ook nog even verwacht dat je de gemotoriseerde tegenstanders van de baan rijdt, of met je raketten van de kaart blaast. Kortom, genoeg actie en sensatie tijdens het verslaan van de CLAW-organisatie.

    Elke “grote” missie bestaat uit tenminste 5 submissies. Volbreng je een submissie, dan heb je zogenaamde Intell verzameld en bij voldoende Intell speel je de volgende grote missie vrij. Vaak sluit je de laatste missie met een boss-fight af.  

    De game is behoorlijk lineair. Voor mij wel een minpuntje in arcade racegames. Natuurlijk kan je de missies afzonderlijk spelen, maar je doorloopt een vast parcours. Dus even willekeurig een race doen, waarbij je een eigen route kiest, is er niet bij.

    Tussen de missies door wordt het verhaaltje door middel van een soort stripverhaal uit de doeken gedaan. Jouw bazin, en de brains van de organisatie waar jij voor werkt, verklaren beetje bij beetje wat er gebeurt en wat er van je verwacht wordt. De verhaallijn en de namen die gebruikt worden (CLAW, SPECTRE), voelen behoorlijk Cheesy aan.

    Herhaling

    Zodra je start met deze game wordt je midden in de actie gegooid. De missies zijn een soort van on-rails achtervolging waarbij je het eind moet zien te halen. De race bestaat vooral uit andere auto’s van de weg rijden of kapotschieten, uiteraard nadat je wapens hebt vrijgespeeld. Soms moet je een Boss verslaan, maar het principe is altijd gelijk.

    Daarmee komt een spookbeeld om de hoek kijken. Normaal gesproken blinken racegames al niet uit in afwisseling, maar bij deze game is het wel heel extreem. Alle missies voelen/zijn gelijk aan elkaar. Soms met je auto, soms een stukje met boot, maar alles is vrijwel identiek aan elkaar.

    Gameplay

    De controls van dit spel zijn basaal en dat is niet zo gek aangezien de game uit een mobiele game voortgekomen is. Het werkt allemaal, maar soms voelen de controls wat “sluggish” aan. Dit resulteert er in dat je soms ten onrechte schade oploopt. Ook het camerastandpunt komt weer voort uit de mobiele herkomst van deze game. Je hebt een vaste camera en daardoor is je zicht op de auto/boot niet altijd even lekker.

    Gedurende elke run moet je boosts verzamelen zodat je zo goed als mogelijk door de missie heen komt. Zo zijn er snelheidsboosts en wapenboosts die je het leven als geheim agent net iets makkelijker maken. Iets meer variatie had daarin wel welkom geweest.

    De lengte van de missies is vrij kort. Een minuutje of 5 is toch wel het maximale dat je per missie bezig bent. Ook daarvoor geldt, het had wat uitgebreider gemogen (en misschien wel gemoeten).

    Overigens, een gebied waar deze game wel op excelleert is het geluid. Deze is perfect gekozen. Het sluit goed aan bij het thema van de game en ook past het bij de actie van de missies.

    Achievements

    Wil je Agent Intercept qua achievements uitspelen, dan moet je er 23 halen. Je zult goed je best moeten om de eerste plek op de in-game leaderboars te halen. Verder zijn de achievements vooral gekoppeld aan progressie: alle missies voltooien en alle zij-missies voltooien. Uiteraard zijn er ook wat “speciaaltjes”: versla x-aantal vijanden met wapen X of Y of Z. Om alles vrij te spelen ben je de nodige uurtjes zoet.     

    Conclusie

    Agent Intercept blijft voor het gevoel teveel een mobiele game. Was deze speciaal voor consoles ontwikkeld, dan had hij waarschijnlijk beter uit de verf gekomen.   

    Recent articles

    Abonneer
    Abonneren op
    0 Reacties
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Review: Agent Intercept - racing tot je er bij neer valt<b>Plus</b></br> + Leuk dat er weer een keer een racegame is die racen met actie combineert <br> + De muziek sluit goed aan bij de game en de actie <br> </br> <b>Redelijk</b></br> +/- Heel basic controls die soms wat sluggish aanvoelen <br> +/- Alle missies zijn heel kort. Maximaal 5 minuten en dan ben je klaar <br> </br> <b>Min</b></br> -Elke missie voelt gelijk aan de andere missies. Dit gebrek aan afwisseling doet echt afbreuk aan de game <br>
    0
    Wat denk je hier van? Laat je opmerking achter.x