Slapen als een marmot, slapend rijk worden, het geluk komt in de slaap maar nog beter, slapend gamen? Liever niet, maar deze man deed het. Wat het nut ervan is, geen idee. Maar hoe hij het doet is geniaal. 

Klein Mechanisme maakt man level 20 in een nacht

Door een klein mechanisme te bouwen dat de schouder button op de Xbox One controller keer op keer indrukt, slaat hij zijn tegenstanders tot moes. Hij slaat er één of twee dood en dan gaat zijn character dood. Vervolgens re-spawnt hij en herhaalt het hele verhaal zich weer. De man die dit bedacht heeft, gaat schuil onder de reddit tag Yavin247. Hij gaat naar bed en zet het systeem in werking. ’s Morgens wordt Yavin247 wakker. Ziek? Heeft hij een kater? Een slecht humeur? Het maakt niet uit, Yavin247 levelt zijn character in een nacht naar level 20. Om te voorkomen dat het spel hem als een bot gaat zien heeft hij er voor gezorgd dat zijn linker pookje af en toe beweegt. Yavin247 zegt er zelf over

” Had about 3600 kills, and 900 deaths (LOL), and like 50 green engrams. I started at level 16.5 yesterday afternoon, and reached 20 sometime while I was asleep. With the armour I had waiting for him he is now a 26.

To those just now joining us,” he added, “I had a little fun with a couple of servos taped to an Xbox controller to repeatedly kill hive on Ocean of Storms for me. Background: I am a (semi?) serious player with 300+ hours and a 32, but when I went to level up my titan it felt so joyless. So this popped into my head as a fun little challenge.”

invention

Copyright Homer Simpson.

Farmen verpest veel games

Tijdens mijn eerste MMORPG Ultima Online kwam farmen veel voor. Gasten die een script schreven die er voor zorgde dat hun poppetje automatisch hout hakte of ore minede. Gasten zoals mij die gewoon 200 uur in het spel hadden gestoken, zuur bij elkaar gehakte centen hadden verdient, konden wel opdoeken. Tegen een computer te hakken die geen slaap nodig had was onmogelijk. Kortom kwam er gewoon inflatie in het spel. Er kwam teveel geld in omloop. Daardoor steeg de prijs van producten en als je onderaan de foodchain stond kon je dus wel vergeten dat je ever nog een kans had om iets in het spel te bereiken. Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom mensen tegenwoordig betalen om levels hoger te geraken. Wil je hier indruk maken op jou vrienden? Ik snap het niet. De essentie van een game is fun en steeds verder te komen, door eigen skill. Nou is het vrij onschuldig wat Yavin247 heeft gedaan maar toch verpest dit soort valspelerij de game voor anderen.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties