Als Deus Ex fan kan ik er geen genoeg van krijgen. Deus Ex Mankind Divided, deeltje 4 van de reeks, komt naar Xbox One en zal natuurlijk laten zien wat het in zijn mars heeft. Er is wat informatie vrijgegeven over de game en we zien wat interessante dingen.

Om even gelijk ter zake te komen, het gaan om de volgende punten:

  • Het hele verhaal van Mankind Divided speelt zich af in 2029, twee jaar na Human Revolution (deel 3).
  • Het is als singleplayer gecategoriseerd, nog geen sprake van multiplayer (hoeft van mij eerlijk gezegd ook niet).
  • Jensen (het hoofdpersonage van deel 3) maakt deel uit van een overheidsproject waar een strijdmacht genaamd Task Force 29 een nieuwe vorm van terrorisme bestrijdt.
  • Jensen zou Jensen niet zijn als hij Task Force 29 niet zou vertrouwen en dus tegelijkertijd informatie doorspeelt naar een organisatie genaamd Juggernaut Collective.
  • Zoals in de stijl van elke Deus Ex, zal je vaak missies krijgen die met elkaar in conflict zijn en waar beide eigenlijk niet te vertrouwen zijn.
  • Eindbazen van bepaalde secties of levels zijn in meerdere stijlen neer te halen, dus ook stealth. Dit moedig ik aan, want het is soms raar om het hele level stealth te doen, om vervolgens vol te gaan knallen tegen een eindbaas.
  • Op de vraag op welke einde Eidos zich richt, werd geen commentaar gegeven. Deus Ex Human Revolution had namelijk meerdere uiteenlopende eindes en de vraag is of de speler wel met dezelfde toekomst verder gaat in deeltje 4.
  • Het verhaal draait om de oplossing en verlossing van Jensen zijn geschiedenis en wat er met hem is gebeurd en wat het plan was.
  • Het verhaal leidt naar de gebeurtenissen van het originele Deus Ex. Persoonlijk heel interessant, want er zijn natuurlijk talloze verwijzingen in deel 3 wat kan leiden naar Deus Ex 1’s verhaal, maar nog geen directe aanleiding. Het zal mooi zijn om te zien hoe bepaalde organisaties en personages tot leven worden gebracht in deel 4 van de reeks. Dingen die jij je als speler afvroeg in deel 1 worden waarschijnlijk nu beantwoord door deel 4.
  • Er zit meer variatie in de omgevingen.
  • Er zitten regelmatig vrouwelijke vijanden in het spel (om het hele gelijkheids-discussie maar te voorkomen?)
  • Sidequests moeten relevanter worden en ook iets opleveren voor de main missions (dus geen fetch quests, waar je dingen moet ophalen voor mensen en je dus eindeloos blijft lopen).
  • Er zijn nu veel meer soorten augmentations.

Er waren nog meer punten van informatie gelekt, maar die schaar ik onder spoilers en die zal ik er dan ook niet bij vermelden. Hieronder nog wat screenshots. Sommigen zijn al lang gelekt volgens mij, maar hey, nog een keertje zien maakt niet uit. We zien in ieder geval een wereld vol details van de omgevingen, een Crysis achtige interface van het wapen en misschien betere physics? We zullen het hopelijk snel genoeg merken op de E3!

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties