Microtransacties blijven de gemoederen bezig houden. Verguisd door de een, noodzakelijk vindt de ander. Volgens ontwikkelaar Ghost Games is het enorm lastig om de gulden middenweg te vinden.

Marcus Nilsson is de Executive Producer van Ghost Games, de studio die je misschien wel kent van het aankomende Need for Speed: Payback. Hij had het tijdens een interview over microtransacties en waarom je deze steeds meer en steeds vaker terug ziet komen in triple-A games.

Prijzen van games zijn eigenlijk nooit echt gestegen. Ik weet ook dat het maken van games nu duurder is dan het ooit is geweest. Het game-universum verandert ook waar we bij staan. We zien meer mensen, steeds minder games voor langere tijd spelen, dus toewijding is belangrijk. Maar hoe leveren we die langere ervaringen?

Het komt er op neer dat het gewoon erg lastig is om die gouden middenweg te vinden waar iedereen tevreden mee is. Wij maken games van €60 terwijl anderen vinden dat ze maar €40 waard zijn. Iets als GTA 5 en GTA Online tegenover The Last of Us die je in 10 uur uit kunt spelen, hoe veel vinden we dat waard? Dat is waarschijnlijk een zeer lange discussie.

Natuurlijk heeft de man een punt. De prijzen van games zijn inderdaad gestegen, terwijl de prijzen al jaren gelijk zijn. Dus moet er een manier gevonden worden om toch nog wat extra’s aan je game te verdienen. Al hoe irritant die microtransacties ook zijn, voorlopig zullen ze nog niet gaan verdwijnen. Ook Need for Speed: Payback gaat ze krijgen volgens Nilsson. Ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Zouden jullie meer voor een game willen betalen als de microtransacties dan weer verdwijnen? Dus gewoon een standaard game voor bijvoorbeeld €70? Laat het vooral weten.

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties