Call of Duty is immens populair, of je de game nou leuk vindt of niet. Er gebeurd heel veel rond de community van deze game. Sledgehammer’s Michael Condrey had hier het één en ander over te zeggen.

COD-AE4-Widowmaker

Michael Condrey is de co-founder van Sledgehammer, de studio verantwoordelijk voor dit deel in de Call of Duty franchise. Gisteren had hij het volgende voor de community gepost:

In zijn stuk bedankt hij alle fans voor hun enthousiasme en passie richting CoD en dat het succes vooral te danken is aan die fans. De insteek bij het ontwikkelen van Advanced Warfare was, toen ze 3 jaar geleden begonnen, dat ze iets speciaals wilde afleveren. Het team heeft zich tot het uiterste ingezet om het spel elke dag weer een uitdaging voor de gamers te laten zijn. En om dat te bewerkstelligen, luistert het team naar de reacties op alle nieuwe onderdelen die in de game neergezet worden en houden ze extreem veel rekening met de feedback die ze krijgen zodat ze hiermee de juiste beslissingen maken. Op deze wijze proberen ze de ervaringen van de grote en diverse groep spelers op een hoog niveau te houden.

Hij beschrijft ook dat ze eerder die dag een grote discussie hadden gehad met de community over het matchmaking systeem. De eerste prioriteit ligt bij de connectie van speler naar host. Dit komt altijd boven het matchmaken. De snelle connectie met een match via de global dedicated servers is het belangrijkste onderdeel van het matchmaking systeem. De skills van een speler als onderdeel van dit matchmaking systeem is ook belangrijk maar in mindere mate. Toch geeft hij aan dat dit wel degelijk iets is wat hoog op het lijstje staat. De mate waarin een match is gebalanceerd op een eerlijke manier draagt bij aan het speelplezier. Men gebruikt nu een systeem wat te vergelijken is met dat wat Activision altijd al gebruikte met dezelfde parameters als in eerdere CoD titels. Het systeem wordt constant in de gaten gehouden en geoptimaliseerd maar de snelheid van de verbinding blijft prioriteit één.

Het systeem is zo gebouwd dat het jou, als speler, altijd in de best mogelijke match zet, met gebalanceerde teams die opgebouwd zijn uit spelers met verschillende skills uit jouw geografische gebied. Er wordt constant gekeken naar een grote hoeveelheid data van zowel spelers als match waaronder de beruchte Kill to death ratio. Over het algemeen heeft men gemerkt dat deze KD ratio hoger aan het worden is en dat de tijd gespendeerd in het spel ook langer wordt. Er waren ook vragen of men in de gaten had dat sommige spelers wat problemen zagen zoals het terecht komen in een match die in een andere regio gespeeld werd. Veel hiervan is te wijten aan de groep spelers die dan online zijn en aan de game modes die op dat moment gespeeld worden. Dit is door de dag heen onderhevig aan grote veranderingen, van dag tot dag, nacht tot nacht en door alle tijdszones en regio’s op deze planet. En dit verandert ook weer als er nieuwe game modes bij komen of als er een Double XP event bezig is in het spel. De engineers bekijken deze data constant en maken aan de hand van deze gegevens, beslissingen die, vanwege de hoge prioriteit, betrekking hebben op het verhogen van de connectie snelheid. Hij hoort dus graag uit de community hoe dit wordt ervaren.

In een andere discussie kwamen vragen omtrent het bannen van spelers en speciaal als het gaat om spelers die het ‘reverse boosting’ gebruiken. (reverse boosting is wanneer een gamer met een hoge KD constant suicides pleegt om dit omlaag te brengen). Deze methode wekt veel frustratie op in de spelers community. Hij vertelt dat hij dit thuis, gewoon AW spelend, ook meerdere keren heeft meegemaakt en dat het hem ook frustreerde dat het team vanwege deze acties de match verloor. Een groot aantal spelers gaf dan ook hun grieven aan over het spelen met deze gamers. Niemand wil verliezen doordat het team overlopen wordt door de tegenstander puur omdat er 1 speler is die in een hoekje 100 keer granaten richting zijn eigen voorhoofd schiet. Dat is niet goed en het beschadigt de online game ervaring. CoD wordt gezien als zowel sociaal als competitief en dat wordt door de makers gerespecteerd en moet waardering krijgen. En een onderdeel hiervan is dat deze waarden doorklinken in hoe spelers het spel eerlijk spelen. Daarom is deze spelstijl net zo fout en niet anders dan het bannen van cheaters en boosters. En hierom heeft men de focus op het bannen van deze groter wordende groep van spelers gezet. Niemand van het AW team is er op uit om het plezier van spelen om zeep te helpen en ze zijn er ook niet op uit om een bepaalde speelstijl, zoals trick shots, uit te bannen. Maar ze geven wel aan dat er een zeer lage tolerantie is naar gamers die het spel verpesten voor andere spelers door het cheaten, boosten of het gebruik van aanstootgevende emblemen in de game. Dit ziet men niet graag gebeuren en er wordt dan ook actief actie ondernomen om dit uit de game te weren.

Hij geeft als laatste nog aan dat zowel hijzelf als het 200+ sterke team van developers in de studio, AW spelen en dat zij zich inzetten om AW een geweldige ervaring te laten zijn in 2015 en daarna. Het is een grote persoonlijke reis geweest voor dit team en niets staat hoger op de agenda dan dit spel tot het beste spel met de beste spelers community ooit te maken.
Hij hoopt dat, zelfs als je het niet met alles eens bent wat hij in dit interview heeft gezegd, de speler erkent dat het team zich verbindt met jou als speler en het spel.
Mocht je het eens zijn met Michael, laat dit dan even weten via zijn Twitter. Heb je vragen of ben je het ergens niet mee eens, mag je Glen Schofield aan schrijven.
Heb je vragen over het beleid dan vraagt hij je dit direct naar het social team te sturen @SHGames of naar de helpdesk @ATVIAssist. Of check de support forums https://support.activision.com/aw.

Het originele stuk is hier te vinden.

 

Het is mooi te zien hoe Sledgehammer kjikt naar de community en er goed op in speelt. Vooral het cheaten lijkt aardig onder de loep en is ook erg belangrijk. Niemand wil elke keer gekilled worden door een camper of een reversed booster. Verbetering van matchmaking is ook altijd gunstig, zodat elke speler nog beter naar experience/rank wordt ingedeeld.

MP

 Ik heb zelf ook een paar keer via twitter een opmerking geplaatst wat ik denk dat beter kan, en merkte dat hier gelijk iets mee gedaan werd. Ik kreeg gelijk een reactie en bedankje voor de feedback. Ik vind het erg belangrijk dat een developer aandacht besteedt aan de community. Zelf als developer vind ik het zo tof om dit ook te doen, ik kan hier ook veel van leren.

MP 2

Ik ben geen super fan van CoD maar heb dit laatste deel wel. Ze proberen echt iets nieuws neer te zetten en te verbeteren waar het kan. CoD: Advanced Warfare vind ik echt één van de betere delen in de franchise. Laat in de comments weten welke CoD deel jij het beste vindt en waarom.

 

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties