Review: TellTale Game of Thrones: episode 3

Tellen jullie ook al de nachtjes af die jullie moeten slapen voordat het nieuwe GoT seizoen begint? Ik in ieder geval wel! In de eerste review van deze serie die over de eerste twee episodes van de TellTale game van Game of Thrones ging, was de voorlopige beoordeling een 7. Ben ik na het spelen van episode 3 enthousiaster over de game? Je leest het hier.

Mijn grootste kritiek over de vorige episodes was dat de keuzes die je maakte, niet veel invloed op de game hadden. Episode 3 heeft mijn mening helemaal verandert. Meerdere malen werd ik geconfronteerd in de game met de keuzes die ik eerder in episode één en twee had gemaakt. Ik had me namelijk in de eerste playthrough al zoveel in de nesten weten te werken. Tyrion is teleurgesteld, Margeory moet me niet meer en het huis van de familie Forrester is niet in mijn handen. Ik heb mijn keuzes in de eerste twee episodes niet goed doordacht en daar werd ik nu voor gestraft.

got1

Eén episode duurt ongeveer twee uurtjes. Daarom is het helemaal niet erg dat ik verkeerde keuzes heb gemaakt, het kost relatief weinig tijd om mijn fouten in een andere playthrough te herstellen. Ik vind het mooi om te zien dat de keuzes die je maakt nu echt door beginnen te komen. TellTale heeft mij, met episode 3, echt het gevoel gegeven dat mijn keuzes invloed hebben op de game.

Nu ik dieper in het verhaal van de familie Forrester ben gedoken, kom ik ook in steeds meer verschillende gebieden van Westeros. In episode één en twee vertoef je het meest in de noordelijke bossen. In deze episode ben ik al op The Wall en in Mereen geweest. Ik ga niks van dit geweldige verhaal spoilen, ga het zelf beleven! Wat ik wel wil zeggen is dat dit verhaal ook in de tv-serie had kunnen zitten, aan die kwaliteit mag je wel echt denken. Wat je natuurlijk ook kunt doen is wachten tot dat alle 6 episodes uit zijn, maar dat is alleen voor de mensen die hun geduld willen testen.

Dante Plate
    Dante Plate
    Dante is full-time Ubisoft en Bioware fanboy. Daarnaast zit hij bovenop de game-industrie en is hij onderweg naar volleerd game-professor, vandaar alvast zijn gamertag: DocterDante.