We berichtten er al eerder over vandaag. De perikelen rond Bungie en hoe de wereld erop reageert en dan met name de makers van Dying Light.

Bungie dacht een leuke actie bedacht te hebben. Laten we een Red Bull blikje verkopen met een unieke code waarmee fans een DLC kunnen openen. Maar Bungie ligt zwaar onder vuur en alles wordt dus met argusogen bekeken, ook door hun concullega’s.

Red BullOp de Bungie actie kwam dan ook een tegenactie en wel door Techland, de makers van Dying Light, die deze advertentie kopieerde en er de draak mee stak.

b9582de7fc67af32ee9f9a1e38e5e119fb6ce3ec.jpg__620x400_q85_crop_upscale[1]Ze roepen mensen op om een tweet waarin een foto van jezelf terwijl je water aan het drinken bent en de hashtag #DrinkRightDyingLight te plaatsen. Dan krijg je een code waarmee je een premium wapen kan krijgen. De actie is zo succesvol dat men de beloning heeft uitgebreid. Bij 5000 tweets met de hashtag  #DrinkForDLC en een foto komt er een 50% XP boost vrij. Natuurlijk komen er al hilarische tweets binnen. Wij laten er een paar zien. Even een waarschuwing, nudity ahead 🙂

Er zullen de komende dagen nog wel veel meer leuke plaatjes langs gaan komen dus hou die hashtags in de gaten. Voorlopig heeft Techland een briljante actie opgezet, meeliftend op de blunders van de ander. Ik hou er van.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties