Update: ReCore

In een interview met Mark Pacini en Keiji Inafune (de maker van onder anderen Mega Man, Dead Rising en Onimusha), worden er meer details prijsgegeven over de game genaamd ReCore.

De hoofdpersoon heet namelijk Joule en komt in het begin van het spel Mack tegen. Mack is een robot die onderdeel is van een factie die de mensheid wil helpen om de aarde weer te bevolken. Ze vechten samen tegen de factie die tegen de mensheid is.

De wereld wordt is bijna niet meer bevolkt. Dit betekent dat Joule (de dame in de trailer) vooral veel alleen is geweest tijdens haar leven, met als uitzondering haar robot vriend genaamd Mack. Het is de bedoeling dat je op ontdekkingstocht gaat nadat de aarde door een grote zandstorm is geteisterd. Hoe dieper je onder de grond komt, hoe dodelijker de tegenstanders worden.

De rest van de vrijgegeven informatie kunnen jullie vinden in ons eerdere artikel.

Het interview is hieronder te zien.

Origineel artikel: op 17 juni schreven wij het volgende:

Het event van Microsoft zat vol met exclusives, waaronder ReCore. ReCore is een compleet nieuw IP (Intellectual Property) van Armature Studio. Industrie bigshot Keiji Inafune, bekend van Mega Man, werkt er aan samen met andere oud-developers van Metroid Prime.

Wat is het precies? Er is nog maar heel weinig bekend over ReCore, meer informatie dan de trailer hebben we nog niet. We weten in ieder geval dat het een Xbox One exclusive is, en in de lente van 2016 uit komt. De speler kruipt in de huid van één van de laatst overgebleven mensen die vriendschappen sluit met robots. Via een blauwe bal, de Core, ben je in staat om robots tot leven te wekken en samen te strijden tegen vijanden. Microsoft zegt op Xbox.com dat het een action-adventure game is die plaats vind in een dynamische en mysterieuze wereld. In de trailer zagen we enkel een woestijn omgeving maar als de wereld echt zo dynamisch en mysterieus is als Microsoft zegt, dan verwacht ik ook totaal andere omgevingen. Wie weet gaan we één of meerdere steden zien, een jungle, water, noem het maar op.

ReCore

Core’s

De kern van het spel (get it, kern, core?) is simpel maar sterk, stop een blauwe orb in een robot achtig iets, en het komt tot leven om je te helpen. De mogelijkheden hierin zijn bijna eindeloos, zeker als je denkt aan wat Mega Man en Metroid Prime allemaal hebben gedaan in het verleden. De developers kunnen hier alle kanten mee op, van kleine robotjes die wellicht in kleine ruimtes kunnen kruipen waar de speler niet in kan, of juist hele grote robots die weer hoog kunnen reiken en handig zijn in gevechten. In de trailer zien we een soort robothond die zichzelf opoffert om jouw te beschermen. De blauwe Core blijft achter en het hoofdpersonage plaatst deze gewoon in een andere robot. In principe kan je sidekick dus nooit echt dood, maar kan wel hulpeloos worden. De blauwe Core zelf doet niets zonder robotlichaam.
We hopen op veel meer informatie tijdens de aankomende Gamescom, waar Microsoft wederom gaat knallen. Naast Quantum Break, Scalebound en Crackdown 3, is ReCore zeker iets waar we meer over willen weten.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments