Twelve Minutes houdt maar niet op

Een van de opvallende games tijdens de rij aan trailers die we voorbij zagen komen was Twelve Minutes. Waarom is deze game opvallend?

Het antwoord is simpel. Het geeft iets wat wij alvast nog niet eerder hebben gezien. Twelve Minutes is een soort detective gemixt met Groundhog Day. Een dag die nooit voorbij gaat, die je elke keer over moet doen.

In deze game van Annapurna Interactive, die we ook kennen van Ashen en Outer Wilds, start je met wat een romantisch avondje met je vrouw had moeten worden. Dit veranderd als een politieman in je huis stapt en je vrouw van moord beschuldigd en jou vervolgens doodslaat. Maar dat laatste resulteert niet in je dood maar zet je direct terug naar het moment dat je de voordeur opent. Je zit vast in een tijdlus van 12 minuten en moet telkens dezelfde verschrikkingen opnieuw ondergaan. Totdat je een manier vind om het te veranderen.

De game heeft een unieke top-down style en loopt in de stijl  van The Shining, Rear Window en Memento.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties