Slime Rancher 2 in preview én Xbox Game Pass

Het is eindelijk zo ver. Slime Rancher 2 is nu beschikbaar en direct in Xbox Game Pass beschikbaar. Wat mag je van deze Xbox console exclusive verwachten?

Slime Rancher 2 is een, volgende de ontwikkelaars: ‘indie open-world first-person life simulation video game’. Een hele mond vol, maar als je bovenstaande trailer gekeken hebt dan zal het je wel duidelijk zijn geworden. Slime Rancher 2 is een vervolg op het bekroonde, succesvolle origineel dat wereldwijd door meer dan 10 miljoen gamers is gespeeld. In Slime Rancher 2 vervolg je de avonturen van Beatrix LeBeau en ga je met haar mee naar Rainbow Island, een mysterieus land vol oude technologie, onbekende natuurlijke rijkdommen en een heleboel wiebelende, kronkelende, nieuwe slijmwezens om te ontdekken. Slime Rancher 2 biedt dus een mooie grote wereld waar jij als speler op onderzoek uit kunt gaan.

De ontwikkelaars geven aan dat Slime Rancher 2 prima gespeeld kan worden als je het eerste deel niet gespeeld hebt. Natuurlijk zullen er interacties met NPC’s zijn die beter begrepen worden als je de achtergrond van deel 1 kent. Maar zowel het verhaal als de gameplay in Slime Rancher 2 zijn voor een nieuwe publiek toegankelijk. Helaas is de nieuwste game van Monomi Park niet in multiplayer te spelen. Of dat er in de toekomst aan toegevoegd wordt is nog onduidelijk. Op de website van de ontwikkelaars lezen we in de FAQ-sectie dat team aangeeft dat de toevoeging van co-op momenteel te veel vraagt.

Het was mij persoonlijk even ontgaan, maar Slime Rancher 2 is sinds gisterenavond in preview te spelen. Geen full release dus, maar in early access. Ook prima! Twijfel je nog dan kun je uiteraard ook even de XBNL-preview beoordeling afwachten. Community member YazNL werkt hieraan dus houd de website in de gaten!