We hoorden tijdens de afgelopen Ubisoft Forward al helemaal niks meer over Skull and Bones en toen dachten we al dat de game gewoon dood is. Het lijkt er echter op dat het project nog wel leeft, maar dat het terug naar de tekentafel is gegaan.

Skull and Bones werd tijdens de E3 van 2017 aangekondigd. Een jaar later tijdens de E3 zagen we er nog een keer iets van en ook was er een demo speelbaar tijdens de Gamescom van 2018. Daarna werd het stil. De game had oorspronkelijk eind 2018 al uit moeten, dus wat er is aan de hand?

Volgens bronnen binnen VGC liep de ontwikkeling niet bepaald soepel en zorgde dat ervoor dat de titel meerdere keren werd uitgesteld. Vorig jaar zou Ubisoft besloten hebben om af te stappen van het open wereld model dat ze bij de meeste van hun games gebruiken en Skull and Bones terug naar de tekentafel hebben gestuurd.

Skull and Bones zou nu meer een live game model hebben. Hierbij gaat het verhalen, quests en personages krijgen die zich met de tijd ontwikkelen en veranderen gebaseerd op de speelstijl van de community. De live storytelling elementen uit Fortnite zouden een inspiratiebron zijn geweest voor dit nieuwe Skull and Bones.

Met deze nieuwe richting heeft Skull and Bones ook een nieuwe creative director gekregen. Justin Farren is vertrokken naar Wargaming en zijn opvolger is Elisabeth Pellen. Zij werkt al geruime tijd bij Ubisoft en zij schreef en regisseerde bijvoorbeeld de game XIII.

Wanneer we nu weer eens iets horen over Skull and Bones en wanneer de game überhaupt uit moet komen is volledig onbekend.

Abonneer
Abonneren op
1 Reactie
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Dynko
3 jaren geleden

Geen open wereld meer? Kak! Daar ben ik nou juist zo dol op en dat was wat me intrigeerde aan dit spel.