Ja, we gaan weer op deze tour. De pixelcount tour, tel ze maar weer allemaal per inch. Ik wens je veel succes met het verschil zien tussen 900 en 1080 pixel per inch maar goed, het schijnt mega-uber-super-belangrijk te zijn.

Rise of the Tomb Raider draait altijd und immer op 1080p, zelfs in de cutscenes. Fijn voor de graphicwhores onder ons die een tentje krijgen van het cijfer 1080. Maar, in de cutscenes is het niet 1920 x 1080, nee nee, het is 1440 x 1080, riot time? Nee, jongens niet gelijk gaan rellen. De aspect ratio veranderd niet, het wordt niet ineens 4:3. Deze resolutie geeft 8% meer pixeldichtheid ten opzichte van 900p. Zo dan, nerd-mode engaged, 8%, amai das nie niks hè! Het grootste voordeel zit hem er in dat er op deze manier alleen horizontaal ge-upscaled hoeft te worden. Dit aldus game director Brian Horton, die dit in een interview met Power Up Gaming heeft gezegd.

pea's
pea’s

De rest van de game draait wel gewoon op 1920 x 1080, netjes in native 16:9. Enkel de cutscenes zijn iets aangepast om de ontwikkelaar meer ruimte te geven om een extra laagje after effects eroverheen te gooien.

 

Abonneer
Abonneren op
1 Reactie
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Michel
Michel
8 jaren geleden

En hiermee is het bewijs geleverd dat de x1 gewoon in 1080p kan draaien!! Dus, stop met het bashen van de x1, stelletje ps4 fanboys!!! Zo… Dat moest ik ff kwijt! ???