Kingdom Come: Deliverance, het spel waar Rob ooit zo’n prachtig stuk over heeft geschreven, krijgt in januari van het volgende jaar een bèta! 

In de video kan je zien hoe hard Warhorse Studios werkt aan de game en hoe zij hun processen organiseren (gewoon een muur vol met papiertjes en dan afwerken tot het leeg is). Er zijn veel mensen die deze game financieel steunen via hun website. Op dit moment is er $ 2,544,219 gegeven aan de studio, dus dat is goed. Het is een veelbelovend project waar de middeleeuwen echt tot leven komen. In de video wordt uitgelegd in welk stadium de studio zich bevindt met deze game. Zo worden er cutscenes gemaakt en zijn er al 300 000 woorden aan dialoog, maar moeten deze nog wel worden ingesproken en zijn er nog meer acteurs nodig (onder andere voor motion capture). Er zijn er nu al vijftig, maar het proces van de juiste acteurs kiezen, is een moeilijke.

KingdomCome_sunset

Gerechtigheid en muziek

Kingdom Come: Deliverance zal net als Skyrim een gerechtigheidssysteem (sjonge wat klinkt dit stom in het Nederlands) bevatten. Als je iets kwaads doet jegens iemand, dan zal die persoon naar de autoriteiten toe lopen en dit melden. Dit heeft invloed op je reputatie en als deze echt slecht blijft, dan zullen autoriteiten op je blijven jagen.

Wat ik ook erg vet vind, is dat de muziek blijkbaar in goede handen is. Het gaat om hetzelfde systeem als in andere grote games, waar muziek tijdens een gevecht anders is dan tijdens het rondlopen in het landschap. Bekijk de video maar eens op 4:25, dan kan je die overgang goed horen (wordt ook in beeld gebracht). Er zit meer dan vier uur muziek in en er is een orkest ingehuurd om alle muziek te maken.

KingdomCome_merhojed_village

Graphics en honden in VR

Voor een alfa versie ziet alles er al erg mooi uit! Er wordt gebruik gemaakt van global illumination en ambient occlusion en ze krijgen hulp van Crytek om alles zo goed mogelijk te maken. Iets wat ook nog veel beter zal worden, zijn de gezichten van personages. Die zien er nu nog uit alsof ze uit 2010 komen, maar krijgen door betere apparatuur een behoorlijke upgrade. Warhorse Studios werkt ook aan een hond en kiest hiervoor een ras dat nu zo’n beetje is uitgestorven, de Allaunt hond (dus niet de Amerikaanse brede kop variant). Deze hond kan je helpen met vechten en krijgt denk ik dezelfde features als Dogmeat uit Fallout 4.

In de comments op Youtube die onder het filmpje zijn gepost, wordt de vraag nog gesteld of Warhorse Studios werkt aan Oculus Rift of HTC Vive implementatie en de studio zegt dat het daar zeker mee bezig is. De optimalisatie zal echter geen prioriteit hebben voordat de game uit is, maar kan dus later nog komen. Wel heel vet dat ze hier aan werken, stel je maar eens voor dat je in de wereld loopt van de 15e eeuw en allerlei mooie gebouwen en landschappen ziet! Ik kan niet wachten.

Het spel moet in de zomer van 2016 uitkomen voor de Xbox One, pc en PS4, maar ik betwijfel of ze dat halen. Volgens mij hebben ze de game dan net af en moeten ze dan nog heel veel gaan testen. We zullen zien hoe goed alles werkt in de komende bèta, maar mijns inziens kan een titel als Kingdom Come: Deliverance nog wel eens op hetzelfde niveau als The Witcher 3 komen, mits alles goed wordt uitgewerkt.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties