Het ontwikkelteam heeft het één en ander laten horen over het maken van personages in The Division.

Matt Corso, Lead Character Artist van Red Storm, heeft wat meer informatie gegeven over wat er allemaal komt kijken bij het creëren van NPC’s in The Division.

IA3_2_IntelligenceAnnex_MattCorso_186253

NYC

Zoals bekend speelt de game zich af in New York City. En als je daar ooit hebt rondgewandeld, dan heb je ervaren hoe gigantisch druk, overweldigend maar vooral gevarieerd deze stad is. Dit zie je ook aan de inwoners van deze giga-stad. Alleen al het aantal talen wat je langs hoort komen in de straten is ontelbaar (naar het schijnt meer dan 800). En het leven in een stad met 8 miljoen anderen maakt het karakter van de gemiddelde New Yorker wat achterdochtig, vluchtig, afstandelijk.

Dit alles heeft het team gebruikt bij het creëren van de vele NPC’s in het spel. Daarbij speelt de game zich af in een soort post apocalyptische setting waarin overleven het sleutelwoord is. Zowel militairen als niet-militairen moeten er uit zien alsof ze, goed gekleed en uitgerust, klaar zijn voor de strijd.

IA3_3_Progression_Rioter_186254

Team

Het character artist team van ontwikkelaar Red Storm bestaat uit 5 getalenteerde mensen; Thomas de Vries (Nederlandse roots?), Brian Spencer, Jeff McFadyen, Eric Armstrong en de eerder genoemde Matt Corso. Het team werkt vanuit een persoonlijke kijk, hiermee geeft elk teamlid zijn eigen draai aan de door hem ontwikkelde personages. Dit geeft een goede variatie die je in het echte leven ook tegen komt. Ze werken natuurlijk ook gewoon samen, want uiteindelijk moeten het wel één geheel vormen.

Het team is nog druk bezig met het maken van geweldige personages die je tegenkomt als je de wereld van The Division gaat verkennen.

IA3_5_Brawler_All_186256

Voor Matt Corso is het werken aan deze game het hoogtepunt van zijn 16-jarige loopbaan als developer. Hij kijkt uit naar het moment dat wij, als spelers, zijn creaties tegenkomen in de grauwe straten van een verwoest New York City. “En als dat moment er is, laten we dan klaar zijn om de stad terug te nemen” aldus Matt Corso.

Weer een bericht die er voor zorgt dat ik niet kan wachten om de eerste stappen te zetten in deze game en te zien of het echte NYC gevoel terug komt als ik daar rond loop. Wachten duurt soms lang…

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties