Als fan van Hitman ben ik erg benieuwd naar de nieuwste toevoeging van de reeks. Hierboven kan je alpha-beelden zien van het spel, maar ik heb natuurlijk als gediplomeerde scepticus een paar opmerkingen.

In de beelden zal je merken dat het er allemaal fantastisch uitziet. Agent 47 moet een paleis infiltreren waar een modellenshow wordt georganiseerd. De omgeving is mooi gedaan, mensen reageren op je en het ziet er allemaal dynamisch uit, maar is ook best statisch. Hoe kan dat? De ontwikkelaar meldt in de video dat ze net als in Absolution heel veel mensen op het beeld toveren om de drukte te simuleren. Het systeem moet 300 verschillende personages kunnen genereren, maar in de video ziet ik toch echt maar hooguit 20 verschillende personen in dezelfde drukte. Daarbij, het is een modellenshow, maar er zijn maar drie soorten jurken aanwezig? Beetje jammer. Niet dat ik fan ben van Louis Vutton ofzo, maar het valt wel op. Wat ik nog een beetje tenenkrommend vind, is het ‘zweef-systeem’ van personen. Als je door een drukte heenloopt, schuift iedereen weg in plaats van zo’n systeem als in Assassin’s Creed. Dat is toch anno 2015 best wel kwalijk. Maar goed, de Hitman fan in mij wordt ook enthousiast door deze beelden. Het lijkt mij echt weer tof om via vele verschillende wegen de missie te voltooien. De ontwikkelaar zegt in de video ook: ‘Het paleis is net Zwitserse kaas, vol met gaten, maar wel één geheel’. Dus je kan verschillende gaten gebruiken om binnen te komen.

Het zijn allemaal alpha beelden natuurlijk, maar ik hoop dat ze aan de minpunten wel aandacht spenderen. Hitman is op 8 december digitaal te downloaden voor de Xbox One, pc en PS4. In 2016 zal er pas een fysieke versie komen en in de winkels liggen. Later zal de ontwikkelaar gratis nieuwe levels toevoegen middels updates.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments