Battlefield: Hardline is een game waar velen op wachten omdat het iets anders biedt dan de voorgaande delen. Na de beta kwam er een release date maar die is uiteindelijk toch uitgesteld. Wel met een goede reden.

Al het moois laat op zich wachten

De game stond eerst gepland voor 21 Oktober vorig jaar. Maar in een recente brief richting de fans liet Visceral Games Executive Producer Steve Papoutsis weten waarom de release date was verplaatst naar 17 Maart 2015. Dit was om de game nog completer en uitgebalanceerder te maken.

Chase

Een andere reden voor de uitstel was de scherpe kritiek die ze kregen vanuit de community na de beta fase van de game. Papoutsis geeft aan dat ze hier naar hebben geluisterd en daardoor geen twijfel hadden over een latere release.

Cops vs robbers

Explosion

Extra tijd

De extra tijd die ze hiermee gewonnen hebben, heeft de studio gebruikt om meer content aan de game toe te voegen zoals: nieuwe multiplayer modi, extra voertuigen, gadgets en wapens die een nieuwe dimensie qua snelheid zullen toevoegen aan Battlefield. Maar vooral is er gewerkt aan dat onderdeel waarmee Battlefield zich altijd al afscheidde van de rest van de shooters: de focus op teamplay en strategie.

Tijdens een Twitter sessie onthulde Papoutsis dat Battlefield: Hardline zo’n 51 wapens, 28 gadgets, 27 splinternieuwe voertuigen, nieuwe maps en totaal 7 verschillende modi bij de release zal bevatten. Naast de uitleg beantwoordde hij via Twitter vragen van de fans.

Hanging

Devblog EA elke week wat nieuws

EA heeft ook een nieuwe blog online gezet waar nog meer details staan. Elke woensdag worden hier nieuwe details en trailers bekend gemaakt. Deze week wordt op de blog ook meer bekend gemaakt over de tweede beta die duidelijk zal verschillen van degene die we vorig jaar hebben kunnen spelen.

Ik heb zelf meegedaan aan de eerste beta en werd, net als in Evolve, gelijk in het diepe gegooid. Geen instructies, gewoon classes kiezen en gaan. Als fervent Battlefield speler zat ik er gelijk in maar de meer casual gamers hadden hier zichtbaar meer moeite mee getuige de vele suicides.
Ik vond het ‘cops vs robbers’ idee tof. De maps waren voor mijn gevoel uitgebalanceerd maar voelde nog té groot aan en daardoor duurde het even voordat je iemand tegenkwam. Toch speelde dit gelijk stukken beter dan de online maps van Battlefield 4. Ik ben daardoor enerzijds sceptisch maar anderzijds zeer nieuwsgierig naar de tweede beta. Ondanks het grote aanbod aan content wil ik vooral Hardline spelen vanwege de singleplayer campagne.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties