Vandaag kondigde Activision Blizzard aan dat ze Candy Crush ontwikkelaar ‘King Digital Entertainment’ hebben gekocht voor een schamele € 5.400.000.000.

De reden dat Activision Blizzard deze ontwikkelaar heeft gekocht is omdat het de positie en groei van Activision Blizzard versterkt over meerdere platformen, doelgroepen, genres en verdienmodellen. Activision Blizzard wordt zo onderhand de Disney van de TV en filmwereld. King is verantwoordelijk voor spellen als Candy Crush Saga, Bubble Witch, Pet Rescue, Diamond Digger en Farm Heroes.

In het originele persbericht heb je natuurlijk weer erg veel officieel geblaat als ‘we zijn trots dat we met Activision Blizzard mogen samenwerken en het zal een fantastische vooruitgang zijn voor ons bedrijf op het gebied van blablablabla… geld’.

Het is niet heel raar dat Activision Blizzard zo geïnteresseerd is in deze partij, want King had vorig jaar een winst van maar liefst 1,33 miljard dollar met Candy Crush Saga. Op de lange termijn zal het dus ongetwijfeld goed zijn voor Activision Blizzard, maar we zijn erg benieuwd wat voor games we nu mogen verwachten. World of Candycraft? Call of Farm Heroes? Diamond Zombies DLC?

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties