Review: The Outer Worlds – Murder on Eridanos

The Outer Worlds is één van de beste games die ik in 2019 gespeeld heb. ‘Het begin van een epische franchise’, luidde de titel van mijn review. Na de release van de game is een tweetal DLC uitgebracht. Murder on Eridanos is de tweede en tevens laatste DLC. In deze video review deel ik mijn bevindingen.

Het ontwikkelen van verhalende RPG’s kun je prima aan het team van Obsidian Entertainment overlaten. Zij hebben door de jaren heen een flink CV opgebouwd en met The Outer Worlds hebben zij opnieuw een uitstekende game afgeleverd. Een game die ik na release met plezier twee keer uitgespeeld heb. Dat doe ik zelden, maar The Outer Worlds biedt een levendige wereld met creatief uitgewerkte verhaallijnen. Bij een tweede speelronde kun je de game écht op een andere manier beleven.

Met veel plezier heb ik vervolgens in september 2020 Peril on Gorgon DLC (review) opgepakt en was het sindsdien aftellen geblazen naar de laatste DLC: Murder on Eridanos. In Murder on Eridanos is het jouw taak om een moordmysterie op te gaan lossen. De DLC komt met nieuwe wapens, customizations en natuurlijk een nieuwe en unieke wereld om te verkennen.

In deze video review bespreek ik wat mij in de DLC aanspreekt, maar ben ik ook kritisch op een aantal gemaakte keuzes. Dus ben je benieuwd wat jou in de nieuwe DLC te wachten staat? Check dan deze spoiler vrije review!

Review: The Outer Worlds - Murder on Eridanos
8.0
review-the-outer-worlds-murder-on-eridanosThe Outer Worlds: Murder on Eridanos biedt een prachtig universum met goed uitgediepte characters, verschillende interessante verhaallijnen om te volgen en diverse nieuwe wapens en mechanics. Het ontrafelen van het moordmysterie staat centraal in deze DLC en is goed uitgewerkt. Met name de characters zijn uitstekend neergezet. De shooter-actie had wat mij betreft wat meer gemogen, vooral omdat die gewoon zo verdomd lekker is. Het verhaal uit de DLC is op zichzelf goed, maar had over-all iets beter in het overkoepelende verhaal geïntegreerd kunnen worden. Voor minder dan 15 euro haal je echter zonder twijfel zes tot acht uur aan nieuwe verhalende content binnen die wat mij betreft meer dan de moeite waard is. Heb je genoten van The Outer Worlds dan is de aanschaf van deze DLC een no-brainer! </br> </br> <b>Plus:</b> </br> - Werelden zien er prachtig uit </br> - Goed verhaal </br> - NPC's zijn goed neergezet en uitgediept</br> - Voice-acting </br> - Humor in de dialogen </br> </br> <b>Min:</b> </br> - Bij vlagen forse dips in de framerate </br> - Had iets meer shooter-actie in gemogen </br> - Integratie in overkoepelde verhaallijn mager </br> - Matige uitwerking van deductief redeneren in oplossen van moordmysterie </br>